Gäst Postad 6 September , 2006 Ser att Betalning/överlämning vid båtköp... är raderad, varför? Censur? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 6 September , 2006 Tror vi har MGs engna lilla trådraderingspolis här.. Fanns det något som var en anledning till censur i tråden eller tror du det är hon/han som skapa den som raderat den? //JImmy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 6 September , 2006 De som står bakom sajten vill ha ett renare forum med mindre trams, och därför har de valt att radera vissa trådar helt, det räcker med att man på något sätt misskrediterar någon för att detta ska ske. Och andra väljer man att förflytta till dösnack men troligen kommer dösnack att försvinna oxå enligt ett mejl jag fick. Kan man inte hålla sig till de skrivna reglerna så kan man även bli IP-blockerad vilket några har fått erfara redan. /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 6 September , 2006 Det är ju lysande!!! Att de som står bakom sajten och vill ha ett renare forum, informerar en (1) medlem om detta...!? Ser man på övriga trådar här undrar man ju då om sopkvasten rök sönder... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 6 September , 2006 Kan du förklara vad du menar med trådraderingspolis? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Volvo_Penta 726 Postad 6 September , 2006 Vad?! Är Wille en av dem som driver detta forum!? Är Wille länken mellan detta forum och dess ägare!? ...renare forum..., ...på något sätt misskrediterar någon... osv. Wille som i en annan tråd hotar en forummedlem med att köra ihjäl honom med sin lastbil, ska skjuta paintballkulor på de som tycker fel osv. Undrar vem som borde vara IP-bannad...? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 6 September , 2006 Ironi kallas det.. Kan vi icka vara lite trevliga istället, jag emnade kanappast något illa.. Hade varit skoj om du svarat på de andra frågorna så jag blev lite me rinsatt istället.. Tack på förhand//Jimmy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Volvo_Penta 726 Postad 6 September , 2006 Det verkar spela en stor roll vem som skriver vad. Det gamla talesättet Det är skillnad på olika verkar gälla även här... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 7 September , 2006 Tror du på fullaste allvar att man som yrkesförare skulle göra göra så??Att skjuta painballkulor på motorbåtar som kör väldigt nära kan väl inte göra nån skada heller? Det är heller inte något som jag skulle göra på fullaste allvar.Man kan ju alltid skoja till det, men om du tar illa upp så ska jag aldrig rikta min humor mot dig, ber om ursäkt om du tar åt dig. /W Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 7 September , 2006 Vilka andra frågor är det du vill ha svar på? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst krillea Postad 7 September , 2006 Hahahahaha Man blir lika full i skartt varje gång man loggar in här.... vilken soppa !!! Krille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stavhammar 326 Postad 7 September , 2006 Ingen som jobbar med maringuiden har raderat denna tråd. Det bör vara trådägaren. Om så INTE är fallet så önskar jag att apryke kontaktar mig så att vi kan ta fram tråden igen. //admin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 7 September , 2006 Men varför låste ni den här tråden då? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 7 September , 2006 Tror vi har MGs engna lilla trådraderingspolis här.. Fanns det något som var en anledning till censur i tråden eller tror du det är hon/han som skapa den som raderat den? //Jimmy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Svamp-bob 0 Postad 7 September , 2006 Men ta för f-n bort funktionen att radera trådar!Helt jävla sjukt att det ens finns som alternativ, undrar fan om man ska byta till något annat forum och strunta i att läsa det här längre? Tar definitivt ner intresset för forumet om man aldrig kan lita på att det som skrivs eller frågas efter får stå kvar som tråd ens. Muppforum. Skit. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 7 September , 2006 Hade jag haft svaret hade väl knappast denna tråden behövt startas, eller? Skulle inte du sluta skriva? Tror du sa det i en annan tråd! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 7 September , 2006 Tack för det svaret MDP.. Jag såg att du missförstod det lite. Den tråden var avslutad för min del men inte övriga MG. /Jimmy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 7 September , 2006 Kan väll knappast vara lösningen att censurers och radera trådar för att få ett renare och bättre forum? På så sätt kommer alla vettiga att försvinna härifrån och före det en j.. massa debatt om varför. I tråden Betalning/överlämning fanns vad jag kan minnas en hel del vettigt som nu är borta. /Roland (inte mvh, är iriterad, snart förb....) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 7 September , 2006 Hmmm undrar hur jag ligger till med mina knottar (småstenen) . Mvh / Orven Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Svamp-bob 0 Postad 7 September , 2006 Debatten om varför har visst redan börjat... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Svamp-bob 0 Postad 7 September , 2006 På kul läste jag i någon länk om Maringuiden Vi som gör Maringuiden eller vad det nu var... 9 personer. Ehh, va? tar det 9 pers att hålla ett forum modererat och hemsidan igång? Otroligt, helt otroligt. Visst kan det ha tagit några timmar att knåpa ihop det hela, men sedan är det ju fotfolket som gör allt innehåll. Vad är Maringuiden förutom forumet då, egentligen? Jag menar vad gör de 9 personerna? Kan någon begripa det? Allvarligt, har jag missat någon länk till den riktiga MG där det finns material och tester som de anställda har gjort eller liknande? Känns som en person skulle räcka till att sälja annonsplatser till alla de 7 reklambanners som finns på startsidan, och man skulle få en hel del dötid som man kan använda till förbättringar och moderering av forumet. Beror allt raderande av trådar på att anställda på Maringuiden inte kan hållas sysslosatta på annat vis? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 7 September , 2006 De jagar mer intäkter. Vi driver innehållet. Men hur länge? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eklund 0 Postad 7 September , 2006 Såvitt jag vet så de sista 2 trådarna, Betalning/överföring och den andra om sjöregler....vad den nu hette....så var det ju trådskaparna som raderade dom och inte MG. Tror inte att det är några fler trådar som raderats på sista tiden, men jag kan ha fel. Repeterar mitt inlägg som jag skrev i den här tråden: http://www.maringuiden.se/forum/;thread=118254 Citat...av mig själv: Andra forum jag sett ute i vida WWW så är det mer vanligt förekommande att de (adminer och moderatorer)bara editerar de poster som är av typen, idiotiska, personliga attacker. påhopp eller kränkande...etc..etc, istället för att radera hela trådar. Och när de editerar ett dylikt inlägg så skriver de även orsaken till det hela, och vem som editerat. Då vet ju även den som fått sitt inlägg editerat vem han ska fråga om nåt är oklart. Detta på siter med tiotusentals medlemmar. Att folk har möjligheten att radera hela trådar tycker jag är helt förkastligt, kan ju bli så att en vettig och informativ tråd med hundratals inlägg försvinner pga en person tycker att det är rätt att radera hela tråden för att han har varit ute och seglat eller av andra orsaker som ingen annan förstår. Kanske nåt för MG att fundera på och ta till sig? PS. Ett av dessa forum har över 150000 medlemmar, och det funkar alldeles utmärkt där tycker jag. DS. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
maxrelax 0 Postad 7 September , 2006 Hej Svamp-Bob och alla andra Vet inte om du läst vårt svar, men det var inte vi som RADERADE inlägget... Vår ambition med ett renare forum är att få bort alla struntinlägg som förstör många av de seriösa trådarna, dessa tror jag ingen är betjänt av. Vår målsättning är som alltid att driva en seriöst rolig båtsajt, med allt vad det innebär. Vill man prata strunt eller berätta roliga historier så hänvisar vi till DöSnack eller MarinChatten. Klicka dig runt på sajten så ser du att det finns en hel del funktioner och innehåll, forumet är bara en del av hela communityn. Mycket eller lite info är upp till var och en att bedömma. Hur som helst har det tagit mer än 10 år att knåpa ihop (i snitt 1 programerare på heltid, samt under långa tider har vi haft flera programerare). Någon pratade om mer är 200 000 rader kod. Har Du någon aning om vad det kostar samt vilken tid det tar att driva och sköta en sajt av maringuidens storlek. Vi som äger och driver maringuiden.se livnär oss på annat än detta... Vi gör detta för att vi är vattenskadade båtentusiaster. Visst vi säljer annonser mm, och detta räcker till en säljare och en programmerare. Kan vi få någon krona över så skulle vi vara riktigt glada . Ps. Det mesta av våra tjänster och funktioner är gratis för privatpersoner. Har du/ni tips på förbättringar så hör gärna av er. Hälsningar Dick Jexby | maringuiden.se (Kl 20.55) Tel 0300-690680 (08:00-17:00 Måndag-fredag) info@maringuiden.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Svamp-bob 0 Postad 7 September , 2006 Tips på förbättring: Ta bort möjligheten att radera hela trådar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forever_young 0 Postad 7 September , 2006 Men visst blir det knasigt som eklund poängterade,att en trådskpare kan radera hela tråden!!!tråkigt värre!!!de kan ju inte vara rätt??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Volvo_Penta 726 Postad 7 September , 2006 Tips till förbättringar: 1. Konstant närvaro av moderator. 2. Kolla att inläggen följer tråden. 3. Om inläggen inte följer tråden lägg in en Edit OT/Namn 4. Regler skall gälla ALLA. 5. Lägg in varningar i systemet, fullt synliga för alla i medlemsuppgifterna. 6. Osv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
maxrelax 0 Postad 7 September , 2006 Hej, Bra idé. Problemet är bara att det finns många andra som tycker precis tvärt emot. Detta är det svåraste med att driva denna typ av community. Det finns lika många åsikter som det finns medlemmar. Personligen håller jag med dig och Volvo-Penta m.f.l. och vi skall ta upp detta till diskussion igen. Mvh maringuiden.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredrik_J 0 Postad 7 September , 2006 Ytterligare förslag: Den som svarar/skriver i egenskap av företag (dvs registrerad som företag på MG(iförsta hand)) ska ha det med i namnrutan. Det är faktiskt skillnad på personlig uppfattning och produktplacering som förekommer i vissa/många trådar! Kan räcka så här: Fredrik inte företag Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser