Gå till innehåll
fredag 20 september 2024
Triss920

Stortriss i lite hårdare väder

Rekommendera Poster


Igår var jag och en polare ute med stortrissen, det blåste fint, byar i över 20 m/s, medelvind låg stundtals på 18 m/s om inte mer. Kanonväder med andra ord. Lyckades få med en film precis innan vi surfade iväg på en våg där båten vek sig och knäckte rodret samt hela motorn, lyckades fånga utombordaren när den dinglade i bensinslangen. Det var härligt, båten och vi lyckades ta oss oskadda in i hamnen.
Vi höll motorn i famnen så hårt vi kunde och lyckades driva in sidledes några 100 meter in mellan pirarna. Det var en fantastisk upplevelse.Vi gjorde ca 2-3 knop när vi drev helt i sidled, inga segel, bara rigg..
Titta in film. http://kowal.mine.nu/kalle/stortriss/stortriss_i_kuling_storm.divx 
 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Oj, de filmen vill jag se! Men jag får inte filen att rulla. Kan du lägga upp den på Youtube.com?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Haha verkade som ni hade kul iaf:P har varit ute i 18s/m med segel visserligen innsomskärs så de va ju inte mer än 1-1,5m vågor men de gick fint på ändå hade självklart revat ganska ordentligtXP de va också fett kul... hade med en polare som aldrig seglat innan och frågan e om han vill segla igen efter detXP

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...