mickenoss 0 Postad 5 September , 2006 hejsan jag har en mercury 85 hk tidigt 80 tal när jag startar mortorn på land går den hur bra som helst men när jag lägger i båten i vattnet så går han inte han startar fint men när jag gasar med växel i dör han i sama sekund jag har lämnat in mortorn på service så dom gjorde förgasare o tänndnings inställningar den går fint på handgasen med i vatten jag har bytt membran nya packningar vid förgasarna men nu e jag helt rådlös tackar för alla svar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 5 September , 2006 Du kan ju snacka med killen som har den här tråden, så kan ni komma fram till en lösning tillsammans. http://www.maringuiden.se/forum/;thread=114377&highlight=mercury Han verkar för övrigt också sakna punkt på sitt tangentbord. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hassego 0 Postad 6 September , 2006 ska vi bilda en klubb ? hehe. har kanske samma problem jag åsså. har inte hunnit kolla än på min murcla . Beter sig motorn så här ? när du startar den så har du mycket handgas å då går den fint åsen måste du dra ner handgasen helt för att kunna lägga i växeln å då dör den ? så var min förra året så då bytte dom cdi modulen sen gick den som en riktig mercury. men nu äre problem igen men man ska va gla för det löser sej alltid hehe PS man kan få många bra tips här av kunnigt folk är själv ganska ny på det här området är själv tacksam för alla tips å delar dom gärna med andra Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hassego 0 Postad 6 September , 2006 har nu hittat punkten hehe............ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mickenoss 0 Postad 5 Oktober , 2006 hejsan jag skulle bara tala om att jag fick den att fungera min lilla mercury den gick fint i två timar hmmmmmm å nu så går den på 2 cylindrar istället för 4 jag e ny på det här området med, jag ska testa o byta tändspolar nu hur går det för dej nu då har du fått igång din lilla pärla m.v.h micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser