Gå till innehåll
onsdag 01 januari 2025
mickenoss

mercury dör

Rekommendera Poster

hejsan jag har en mercury 85 hk tidigt 80 tal när jag startar mortorn på land går den hur bra som helst men när jag lägger i båten i vattnet så går han  inte  han startar fint men när jag gasar med växel i dör han i sama sekund jag har lämnat in mortorn på service så dom gjorde förgasare o tänndnings inställningar den går fint på handgasen med i vatten jag har bytt membran nya packningar vid förgasarna  men nu e jag helt rådlös tackar för alla svar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ska vi bilda en klubb ? hehe. har kanske samma problem jag åsså.

har inte hunnit kolla än på min murcla .

Beter sig motorn så här ? när du startar den så har du mycket handgas å då går den fint

åsen måste du dra ner handgasen helt för att kunna lägga i växeln å då dör den ? så var min förra året så då bytte dom cdi modulen sen gick den

som en riktig mercury. men nu äre problem igen smiley-smile.gif\ men man ska va gla

för det löser sej alltid hehe

PS man kan få många bra tips här av kunnigt folk är själv ganska ny

på det här området

är själv tacksam för alla tips å delar dom gärna med andra

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hejsan jag skulle bara tala om att jag fick den att fungera min lilla mercury den gick fint i två timar hmmmmmm  å nu så går den på 2 cylindrar istället för 4 jag e ny på det här området med, jag ska testa o byta tändspolar nu   hur går det för dej nu då har du fått igång din lilla pärla m.v.h micke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...