Boman 0 Postad 4 September , 2006 Jag har hört olika menigar om inkörning av ny motor. Jag har en -06 Yamaha 115 4-takt. En del säger att man bör köra ca 10 timmar försiktigt andra att det nästan kan ösas på från början. Har ni någon vettig uppfattning om detta? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Patriq 0 Postad 4 September , 2006 Läs i instruktionboken... Om jag minns rätt så var det: Första timmen max 2000 varv Andra timmen max 3000 varv Följande 8 timmar får man varva fullt, men variera varven ofta, max 15 min på samma varvtal. Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 4 September , 2006 Hej, Japp, det står i instruktionsboken. Jag följde den till punkt och pricka med min Yamaha F115. Den går bra än idag. Har 2003 årsmodell. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Boman 0 Postad 5 September , 2006 Tack. Håller med, bra inkörning brukar alltid löna sig i längden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser