Gå till innehåll
torsdag 07 november 2024
orven

Läsvärd humor

Rekommendera Poster

Jag tycker att vi ska starta en tråd med historier ur livet.

Sådant som man har upplevt på både 2.gif\ och 3.gif\.

Eller något man har bevittnat 13.gif\.

Detta kan bli en kul vinterläsning så kom igen och var inte blyga.

Jag kan börja med en sak ur livet och jag är inte blyg.

Jag hade varit på jakt och skulle åka hem en dag tidigare än kompisen och då blev det förstås buss.

Blev inkörd till stadens busstation (säger inte var).

Väl där så står jag på refugen och väntar.

Känner ett magknip som inte är av denna värd och plötsligt så blev det ett övertryck som övertalade mig om att söka upp en toalett.

Tittar mig runt och allt är stängt och om det inte hade varit stängt så hade det mesta varit för långt bort.

Järnvägsstationens baksida såg inbjudande ut på morgonkvisten och då nöden inte har någon lag så bestämdes att där var plattsen.

Plötsligt så går det folk där mellan vagnarna och då avskrevs detta objekt  med omedelbar verkan.

Ett ställe kvar och det är (säger vi) en affär, eller i närheten av en affär för är affären öppen så har man tillgång till toan.

Drar mig mot målet och har ett par hundra meter att färdas med ihopknipna knän samt bultande hjärta och troligtvis små svettdroppar i pannan.

Tankarna var måste klara det måste klara det må....

Man kan inte tro att ett par hundra meter kan vara så långa, men det är det i en sådan här situation.

Det var trappor och elände och väl utanför dörren så tänkte jag är det upptaget så är det också kört.

Nåväl, jag kom in och fick reglat.

Livremmen av ? nänä utan det var till att dra ner hela alltet på en gång och i lite framåtlutad ställning och med kläder som just passerat vulkanen så brast fördämningarna och jag lackerade hela skithuset.

Med andra ord så hann jag inte ner.

Panik och ångest och skam kom över mig så jag flydde fältet s.a.s.

I bussen så satt jag och spejade över axeln 13.gif\ i flera mil för jag bara väntade att någon skulle lokalisera mig.

Nu efteråt så kan man inte göra annat än att skratta åt det och man kan jämföra illdådet med det som mr. Bean gjorde när han skulle måla om och sprängde färgburken.

Hans sprängning blev vit.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Själv ser jag fram emot en lägesraport dagligen från räkan & co.  tror säkert det är många som kan tipsa dem lite om bravader de kan hitta på på hemvägen. Vart var det räkan skulle åka och titta på båten spanien eller och isåfall var?? eller var det inte nice som först nämndes men det var kanske innan räkan öppnade kartboken.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är kört för dom.

Om nu assmuttan är kompanjon som det heter till räkan, så måste dom inse att loppet är kört.

Tror att bägge får platts i Kalle kanins skinn 14.gif\.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

18 besökare och om man bortser från 3 med 2 inlägg så är ni 15 som har varit här och ingen har något kul från livet att komma med 3.gif\.

Ryck upper för fasen 2.gif\.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Ä vad tusan inget roligt med det. satt svettig och körde upp mot paris lagom innan sista motorvägsnutten tog slut såg jag en perfekt liten stig/väg löpande vid sidan om vägen,  bromsade in kasade ner körde in på stigen in skogen otroligt jämn och fin skogsväg, stannade tvärs över riggade upp varmduchen på bilgavlen struntade i duschtältet, helt intvålad från topp till tå helt vit med schampo mm, då hör jag mängder med glada skratt. Helt gäng med motionsklädda mycket skrattande fransyskor kom löpande på motionsslingan som min bil effektivt blockerade.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ska ta den med kompisarna som drog ner till Göteborg varje fredag och puttrade fram till Gamle Port och sådana sjönära ställen.

Hemvägen gick oftast i skrölandets tecken (ej han som körde).

En dag så tog dom Nordre älv tillbaka och det var lite mörk och när dom passerade färjan så uppmärksammade dom inte att den hade spänt viren som tog i underkant på fören.

Och som kompisen, sade efteråt.

Vi gick som en raket rätt upp och landade som en sådan också och hade inte vindrutan pallat så hade vi fastnat i botten.

Vindrutan gjorde att vi for upp och bakåt som en kork la han till.

Dom drev ner på den spända viren och gick armgång in till en ilsken man som körde färjan.

Han läste lusen av dom, men det blev inga efterräkningar.

Detta hände på 70 talet och långt senare så avtackades skepparen på färjan och blev samtidigt förfrågad om vilken den värsta episod han hade upplevt som skeppare på färjan.

Vad tror ni han sa.

Jojomen för kompisen ringde samma dag som tidningen kom ut och berättade om att deras eskapad var omnämnd många år efteråt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

På tal om fruntimmer 7.gif\.

I uddevalla (inblåsta) så gick jag för att duscha och bäst som jag stod där i duschen så öppnades dörren och en tanta stirrade på mig.

Hon stängde dörren och jag stod där och fortsatte tvagningen.

Skämtade med kompisen (i grannbåten) om att nu förföljde fruntimren en ända in till duschen.

Han tittade en stud på mig och sa hadde du inte gått fel tror du?.

Nä nä sa jag (tvärsäkert).

När vi gick förbi lite senare, så blev jag nog lång i ansiktet för där jag hade varit och skvalat, satt ett märke för damer.

Undrar vad tanten tänkte 9.gif\.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

På Dojan tog jag alltid damernas gnällde någon skyllde jag på kontaktproblem, det blev en del dejtar där, numera på puben tar jag alltid handikapp toan gnäller någon dam att man inte ser handikappad ut så skyller jag på impotensen, funkar alltid, dock går jag numera alltid ensam hem. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tyvärr verkar det som om tvillingdetektiverna inte lyckats lösa ångbåtsmysteriet ännu. kan det bero på att

- de inte är läskunninga

- läst men inte förstått

- för litet förstoringsglas

- inte har kopplat in urschäkta mitt namn är Jimmy the Wise Guy Larsch på fallet

- att de är Räkan och assmutten

fritt fram för spekulationer

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Är det nått du känner vi missat eller känner du dig bara lite bortglömd, som lillräka så kan du inte räkna med så mycket uppmärksamhet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ajaj där kom den och fördärvade denna tråden.

Jag som trodde att den skulle bli en givande vinterläsning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ajaj där kom den och fördärvade vinterläsningen. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

färdärvat, nja redan i det andra och tredje inlägget i tråden bjöd ni själva in till snack om räkan och assmuttan. nikitalord frågar Är det nått du känner vi missat visst har ni missat, ni har ju inte fångat räkan. sanningen finns därute

jag vill inte förstöra er vinterläsning så jag tar bort inläggen senare ikväll. vill ni ha en tråd med relevanta inlägg och slippa sitta och spela forumpingis så borde väl ni själva hålla er till ämnet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Flin 2.gif\

Det har du rätt i.

Tar bort detta också i så fall, men det svider kanske att berömmet raderas smiley-frown.gif\.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Tycker istället du och dina skämda kompisar ska dra sitt strå till stacken, lite kul kåserier ala göte johannson, du vet sverige reporten på moppen kunde vara kul som vinterläsning. mvh nikita

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

159 har kikat in och tyvärr så verkar det som alla är humorbefriade smiley-cry.gif\.

Tänk vilken kul vinterläsning det kan bli för hösten kommer med raska steg och snön och blåst och regn och strömmen går och där plötsligt så saknar ni er lille dator vid stearinljuset.

Det händer ju saker varje dag och det skulle vara kul om ni som är inne och läser, lägger till något för andra.

Tar en till verklighetsbaserad och är det ingen som hänger på så fimpar jag tråden och sen kan ni fanimej sitta där i den mörka vinternatten och ångra er 2.gif\.

För rätt många år sedan så åkte det ett gäng kompisar till den stora marknaden i Skåne där dom festade om rätt rejält.

Dagen efter utsågs den som hade druckit minst som chaufför.

Sagt och gjort en utsågs och han blev naturligtvis stoppad av polisen och fick blåsa.

Gänget i bilen som hade fortsatt festandet bevittnade allt från första parkett.

Det blev lite grönt vid blåsandet och det var förklaring hit och dit och som slutade med att han skulle skölja ur käften innan nästa blåsning.

En Cola kom ur bilen som chaffisen halsade av innan han skulle gurgla sig. Efter några klunkar så tog han ner flaskan och stirrade på den, samtidigt som han sa fan det är ju brännvin i den här.

Polisen tog flaskan och luktade på den och sedan fick dom i bilen sig en rejäl utskällning.

Det slutade med att alla fick sitta i bilen i tio timmar och som polisen sa att fan skulle ta dom om dom försökte att köra därifrån innan tiden hade gått ut och att dom patrullerade förbi parkeringen under hela dagen. Vilket dom också gjorde

En hade tur och dom andra hade tråkigt en hel dag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det här hände när jag var rätt liten och jag har fått det berättat i efterhand: Vi låg i en naturhamn på västkusten någonstans, det var kväll och fint väder så folk satt i sittbrunnarna. In kommer en stor gammal skärgårdskryssare, seglandes och har uppenbarligen ingen motor. En ensam man vid rodret. Folk börjar kika upp. Ni vet hur det är. Mannen i skärgårdskryssaren får ner seglena och gör en perfekt förtöjning, han har uppenbarligen gjort det förr. När allt är klart på däck, snyggt undanstuvat och seglena beslagna så knackar han två gånger i däcket. Upp kommer två styken Dobberman. Hundarna utfodras på land. När det är klart går han tillbaks ombord, knackar två gånger till i däck. Upp kommer fru och barn.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

E detta sant 13.gif\.

Egentligen så kan det vara det för pojken såg en gång en Storebro som närmade sig kajen.

Kapten om vi kallar honom för det var en äldre gentleman och var munderad i vit skepparmössa.

I fören stod det en äldre tanta i baddräckt. 

När det var en tio meter kvar så ropade mannen NU, varpå tanten satte en tamp mellan tänderna och dök i.

Hon kravlade sig upp på kajen och drog in båten.

Detta är sant. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...