Yadis 1 Postad 3 September , 2006 Håller på att leta båt som sen ska ligga i Askersundstrakten i vättern. Har aldrig fiskat i vättern. Jag älskar gäddfiske, men inte trolling. Min fråga är,var finns gäddorna? Finns det sjökort(vanliga eller elektroniska) där bra fiskeplatser är utmärkta och var får man tag på dom i så fall? Eller finns deet siter där folk lägger in long/lat på bra fiskeplatser? Vill veta var gäddorna står i norra vättern:) Ni som har båt i vättern, hur länge har ni den i sjön? Oktober? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 3 Oktober , 2006 Hej. Bra Gäddfiske är bl.a i viken norr om Olshammar samt många ställen vid Åmmeberg. Vårfisket är riktigt bra. Min båt ligger i nästan hela vintern men den ligger längre söderut. Men din borde väl ligga i till December om det inte blir en riktig vinter innan dess. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Andoh1 0 Postad 29 Oktober , 2006 http://www.outdoor.se/sportfishnews/articles/vgadda/index.htm Lite att läsa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fyren 0 Postad 3 November , 2006 Jag har min båt i Askersund, och i Oktober i år så var jag ute i Alsen för att fiska gädda. jag hade väl legat en halv-timma vid en vassrugge och kastat når jag var säker på att jag hade ett botten-napp. Dömm om min förvåning när mitt bottennapp får slirbromsen att skrika som en gris. Jag försöker att sluta hyperventilera samtidigt som jag gör allt för att få in min Gädda. Vi gäddan VS Jag kämpar i ca 20 minuter när jag äntligen får denna best in till båten. Vad händer då?? Jo Gäddan tar ett språng och klipper linan åvanför taffsen och sticker. Dom svordomarna som kom ur min mun det följande dygnet, är inget jag skall ta i min mun igen. (Tror jag) :-) Så visst finns det gädda i vättern.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_mago 0 Postad 4 December , 2006 Jag bor i askersund och mycket ute och fiskar. Det blir inte mycket gädda men gös. Det bästa ställena för gädda är helt klart åmmeberg.. eller åmmelången. det är en lite sjö som ligger vid åmmeberg. många fiskar vid olshammar också, kan tyvär inte utala mig nått om det stället. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 14 Maj , 2007 Varit ute 5-6 gånger o kastat av lite vikar i åmmeberg, men dålig utdelning på gädda. Fått 2-3 stycken. Nån som har några tips hur o var man tar dom? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 14 Maj , 2007 Så här års är det Zalt vobbler som gäller. Veva in den sakta så den bara vajar lite fram och tillbaka. Röd-Vit färg är bra men också de med Gult,Grönt och Orange också. Hugger det inte vid vasskanter så prova en bit utanför vasskanterna. Vet du var det finns grund en bit utanför strandlinjen så prova där. Prova gärna annars med en stor blank Atom. Denna Zalt på bilden är min favorit. Här finns andra färger. http://www.zalt.se/sezalt.asp Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser