Thorre 0 Postad 2 September , 2006 Jaha så var tanken bort när man kom till båten tillsammans med spöhållare och paravaner. Var kan man köpa ny plasttank 24-30l till ett bra pris? Är det orginal tillbehör eller finns det bara universala?Måste ju passa kopplingen som finns där nu iaf. Att man aldrig kan få ha nått i fred.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredrik_J 0 Postad 2 September , 2006 Trist! Tankar är standard, men kopplingen mot motorn skiljer lite mellan olika motorer. Finns på båt-tbhvaruhus, COOP, macken, Biltema, mm, mm. Finns olika erfarenheter från olika leverantörer... Många trådar... /Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 2 September , 2006 Hej, Jag köpte en Yamaha orginal 25 liters plasttank hos en Yamaha återförsäljare (Yamahacenter). Vill minnas att den var ganska dyr men den verkar vara av bra kvalitet. http://www.yamaha-motor-europe.com/accessories_parts/accessories/acc_details.jsp?grpId=85&productId=1965$2$Fuel tanks&year=-1&pageNr=1&accessoryId=31737 /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thorre 0 Postad 3 September , 2006 Jag får kolla upp vad en orginal kostar imorgon, har hört skräckhistorier om plast som löses upp med bensin. Så jag är lite skeptiskt till för billiga fabrikat. Eller om det blir en fast tank så man kan ha en riktig mätare kanske. Tack ändå Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lange 0 Postad 3 September , 2006 Hej ! Samma sak hände mig denna veckan. Kom ned igår, glad i hågen och skulle ut till sommarstället. Väl nere i båten så ser jag att någon satans klåfingrig jävel snott både tanken och draggen. Tanken jag hade var en 24l plasttank från Biltema, så det är inte pengarna man retar sig på. Det är bara så fruktansvärt irriterande att folk inte kan hålla fingrarna borta från andras grejor. Det retliga är att precis samma sak hände förra hösten, i september. Du råkar inte ha båten liggande på Saltholmen i Gbg ? Det har iaf jag. Är väl nåt lokalt moppegäng som inte har råd att tanka EU-skotern.......men draggen ?!! Biltemas tankar funkar fint, men jag kan rekommendera dig att göra rent tanken ordentligt innan användning. Finns rätt mycket plastspånor från både lock och sugsnorkel. Mvh Michael Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sudden 1 Postad 4 September , 2006 Hej, Har denna tank (Sceptor tror jag den heter) då den följde med vid båtköpet. Har funkat jättebra och det är mycket bättre att hantera en tank i plast än en i rostig plåt. mvh Sudden Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thorre 0 Postad 5 September , 2006 Jag beställde precis en 25l Sceptor tank nu, skulle vara den bästa enligt många. Tydligen så är det Sceptor som gör Yamahas (med flera) orginal tankar, dvs samma tank fast det står Yamaha på istället. Med Yamaha text, 1140 kr Utan Yamaha text, 398kr (med yamaha kontakt)Ville bara tipsa om det är nån som är på jakt. Köpte även en Propulse 6902 ny för 1100kr =) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AudiTQ 1 Postad 5 September , 2006 Väldigt trist att höra. MAn blir så trött när sånt här händer. Jag hade inbrott i min båt o början på augusti, dom klippte av ett stort lås för att sno tanken men den hade jag tagit med mig så den fick dom icke....dom fick dock med sig gammal 2-takts olja. Misstänker ett lokalt mopedgäng. Köp original säger jag bara och ta ur den varje gång. Det är värt det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bella440R 0 Postad 6 September , 2006 Blev av med min förra hösten, förra veckan försvann 2 fyrtaktare från bryggan.... Var hittar jag Mercurys orginaltankar? Den var jättebra.. Nu har jag nån sunkig Biltema tank som läcker ur alla anslutningar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thorre 0 Postad 6 September , 2006 Vet inte vad Mercury har för tankar men den jag köpte är ju Yamahas orginal fast utan text så den är bra, går ju att köpa snabbkoppling till Mercury. Köpte på PerMarin i Stockholm http://www.permarin.se/ Dom har REA just nu så jag gav halva priset.. Där köpte jag även propellern till ett jäkligt bra pris. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser