Gå till innehåll
söndag 02 februari 2025
janneostling

Söker Formosaägare!

Rekommendera Poster

Hullo!
Vi har funderat en längre tid på en stor långseglare. Har bl.a. kollat på Formosa 51 som verkar vara ett intressant alternativ. Dessvärre är det väl inte världens vanligaste båt så det är inte direkt många till salu i Sverige. Ungefär inga alls närmare bestämt... Finns däremot alltid ett antal till salu längre bort i världen.

Undrar därför ifall det råkar finnas nån som äger en Formosa 51 (eller CT 51, Hudson 51 m.fl. då de har många namn...) i Sverige som kan tänka sig att dela med sig av sina erfarenheter eller t.o.m tänka sig att visa upp båten för oss. Alla erfarenheter ni kan dela med er av mottages med tacksamhet!

Hör gärna av er till mig!
Mvh /janne östling (jan.ostling@gmail.com, 070-6059084) 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst lpp2

Det var första gången jag sett nån sätta repstegar i riggen på en Formosa. Visserligen ser den ut som ett gammalt piratskepp även annars, men den båten var ju lite kul. smiley-cool.gif\

Formosor är kända mest för att de är rymliga, säkra, långsamma och att de ibland läcker uppifrån pga sitt teakdäck men jag tror att båttypen skulle passa våra behov alldeles utmärkt.

Det finns en 41:a till salu just nu i Sverige men den räcker inte riktigt till för oss.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...