burken 0 Postad 1 September , 2006 Hej alla på MG! Är det någon som har gamla prislistor på Uttern, Örnvik båtar? Jag tycker ibland att begpriserna verkar hålla nypris, men vad vet jag? Jag vore tacksam om någon har äldre prislistor liggandes och som vill scanna in de och lägga ut på nätet eller skicka mail till oss som funderar och är intresserade. Tack på förhand Burken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
burken 0 Postad 5 September , 2006 Är det verkligen ingen som har gamla prislistor liggandes. Vet ni någon sida på nätet som har gamla prislistor? Tack på förhand Burken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 5 September , 2006 ..och vad skulle en gammal prislista hjälpa dig ! Den som vill sälja sin båt sätter ett pris som dagens köpare är villaga att betala . Då kan man inte komma med en gammal prislista och vifta ! För då köper någon annan båten , mitt framför näsan på dig ! -Säljare och köpare i samförstånd ! //Lycka till JSR Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredrik_J 0 Postad 5 September , 2006 I begagnattest står ofta priset som ny med, men precis som hus, lägenheter mm så är det marknaden som styr priset, tillgång och efterfrågan. Tex kan en bil av ovanlig modell vara dyrare lätt begagnad än ny, för att köparen inte vill vänta X månader på leverans... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
burken 0 Postad 5 September , 2006 Nu kanske du har missförstått det hela - jag har inte tänkt köpa någon båt eller stå framför någon säljare och vifta med diverse papper. Jag tycker rent generellt att prislistor på äldre båtar/motorer och annat är intressant. Jag är insatt i hur marknaden fungerar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eklund 0 Postad 5 September , 2006 Uttern har ett eget diskussionsforum numera. Kasta in en förfrågan där vetja. http://www.uttern.se/default_swe.htm Eller skicka dom ett mail: uttern@mercmarine.com Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser