Torp 0 Postad 31 Augusti , 2006 Hallå på er alla!! Har en fråga ? Köpte min båt nyligen och har hållit på att fixa lite saker som inte fungerat och har nu kommit till varvräknaren. Får inget utslag på den men har i alla fall mätt frekvensen som kommer i kabeln upp så det verkar fungera. Felet borde väl logiskt ligga i varvräknaren då antar jag, och antar också att det inte är något man lagar. Frågan är då, hur får man tag i en likadan.....Faria, US Marine....finns någon liknande i sverige men inte med kromad kant och silver bakgrund som mina andra instrument. Någon som vet något gömt ställe som möjligvis skulle kunna ha dessa, eller någon utländsk firma kanske. Mvh Jimmy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
knoptoken 0 Postad 31 Augusti , 2006 Hej...Hjertmans säljer Faria instrument Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wellcraft19 1 Postad 31 Augusti , 2006 Forst, har du kollat alla anslutningar och speciellt jorden? Sen, det finns ocksa en switch pa baksidan av instrumentet. Ror den fram och tillbaka om du har lite korrosion dar. Annars, Faria finns pa: www.westmarine.com och www.boatersworld.com Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Torp 0 Postad 1 September , 2006 Hej! Har fipplat lite på kontakten du pratade om och jorden, men den vill inte. Ska kolla lite på dina länkar om det finns något, hjertmans har Faria men inte den modellen jag behöver såklart =). Tackar för hjälpen i alla fall!! mvh Jimmy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
janandersson 0 Postad 1 September , 2006 US Marine, är inte det samma som sitter i Bayliner? Kanske www.usboating.no kan hjälpa dig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wellcraft19 1 Postad 3 September , 2006 Vet inte om du hittade ditt instrument, men du kan kopa en hel sats FARIA har for endast $99 (bargain). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser