Gå till innehåll
söndag 24 november 2024
Gäst Marcus

Omöjligt få båtplats i Göteborg

Rekommendera Poster

Håller med kolla med sjöheds båtvarv de annonserade på blocket också, eller Öckerö hamn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Gobben

Du ser! Tråden lever och är lika aktuell varje år! En del inlägg efter mitt! Men ursprungligen så var ditt påpekande riktigt, för jag hade inte alla höns hemma. Dörren stod på vid gavel. Missade ju totalt detta med datum. Inte så lite heller. Var ju ursäktad, då det var mitt 1:a inlägg? 

I år så hade jag kunnat peka på 4-5 ställen där man kunnat få plats. Ex.vis uppe i Nodre Älv, runt Kornhalls färja, och inne vid Ringön. Ute på öarna här i GBG:s skärgård brukar också gå att få relativt fort, vilket jag själv lyckades få permanent. Står mycket om permanentuthyrning numera, på Blocket. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hej vet att tråden är litte gamal men letter båtplats på hisingen gärna nodreälv om nogon har några tips så är jag taksam för de mvh andreas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tror det bästa är att annonsera på de anslagstavlor som brukar finnas på alla marinor.

Kolla Blocket annars men var snabb! Går åt som smör i solsken.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Annonser varje dag i GP, och nya på blocket varje dag mer eller mindre, kolla runt bara det är inte särskilt svårt att få båtplats i GBG.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tack för alla svaren har inte hitta nogot än men fortseter att letta är de nogon som vet ven som äger eler har hand om båtplatserna i kvillebäken där den möter nodreälv ligger

mvh andreas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är INGA problem att få plats i Göteborg.

Sätt in en automatisk bevakning på Blocket. I april/maj rasslar det till, och vipps finns det varje år väldigt mycket att välja på. Detta gäller i alla fall båtar i rimlig storlek, under 9m.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Till och med på MG´ s forum kan man få tag på platser. www.maringuiden.se/forum/;thread=387908

Nu får vi väl hoppas att den ursprunlige trådskaparen fick tag på en plats för sådär 8 år sen dvs 2003 när tråden skapades. Annars har han väl gett upp sjölivet för länge sen.

Gott att inte bo i Göteborg eller dess närhet.

tommy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hej igen nej båten sjök inte men den sprak så har haft litte problem att få de lagat men är nu årdnat fick en plats i patriksoms varv nodre älv så nu ska sommaren vara räddad  tack för alla tips och läkar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...