Gå till innehåll
torsdag 23 januari 2025
Gäst Marcus

Omöjligt få båtplats i Göteborg

Rekommendera Poster

Gäst Marcus

Köpte mig en liten snipa för några veckor sedan och började redan att se fram mot våren och sjösättning. De senaste veckornas sökande efter båtplats har dock sänkt humöret ganska regält. Inget svar på annonser om andrahands uthyrning och förstahands verkar i det närmaste omöjligt inför nästa år. Ändå har jag kollat ända från Stenungsund och Tjörn ner till Kungsbacka. Är båtägande bara för de välbärgade som kan köpa sig före i privata båtklubbshamnar? Vad göra?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Staffan

Fick själv plats efter 6 års köande i Grefab. Tyvärr finns det massor av båtplatsinnehvare som inte har båt men ändå inte lämnar tillbaka sin plats. Bästa brukar vara att höra runt med kompisar och på sin arbetsplats. Brukar alltid finnas någon med plats. Lycka till

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Hej, Prova med mossholmens marina på Tjörn.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst oggy

tipps en nybildad hamn runt sannegård,privat och lediga platser men jag vet inte pris?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst oggy

tipps en nybildad hamn runt sannegård,privat och lediga platser men jag vet inte pris?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Roger Björkstedt

Småbåtshamnen vid sannegård är privat det är jag som äger den och jag vet nu vem det är som har legat där till och från under sommaren, Oggy!! ser jag din båt där nästa säsong sänker jag den...... vill inte veta av några badjävlar!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Moderator på maringuiden.se

Till Roger och Oggy. Håll den här diskusionen på en hög nivå.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Morris

Flytta upp till Dalsland med tusentals sjöar så slipper du saltvatten, korrossion, brännmaneter, sjötulpaner, Stockholmare....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Gustaf af Föring

Du Roger, om man lägger lite i handslaget kan man då få plats med en Fairline 74ft? /GF

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Bosse S

Hej Marcus! Hur stor är båten? Maila mej ditt telefon nummer så ska vi se om jag kan hjälpa dej Bosse

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Henk

Underbar diskussion med Oggy och den andra snubben.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst oggy

Roger. Jag har INTE legat där men jag blev ERBJUDEN att ligga där! och givetvis göra rätt för mig. förstår inte ditt negativa beteende,är du båt människa inte van att bli bemött så här på sjön ialf. och inte van att man hugger utan att veta bakrund. Hoppas du får många trevliga gäster i din hamn om du sänker folks båtar. (Erbjudandet kom ifrån nån som har plats hos dig. tippsade bara om hamnen och då tar man väl kontakt med ansvarig och betalar? Har jag tippsat om att åk dit å´lägg dig det gör jag???

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Eddie

Jag har en båt 5*1.6 vill ha en båtplats i GBG om det är någon som vill hyra ut en till mig (Roger Björkstedt eller någon annan) så vore jag tacksam! Maila mig på Eddie_jalmestam@hotmail.com

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Håkan

Hej! Vet hur svårt det är att hitta båtplats i Gbg. Har själv en dc på 21 fot. Om någon har tips (står i kö hos grefab) så emottages det med enorm tacksamhet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst har inget imot vänligt folk

Oggy!!!!!! stanna kvar Dalsland där kan du plaska i dina små vattenpölar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Oggy

Vem har pratat om dalsland? Varför skulle jag vilja ligga i din hamn när jag själv är styrelsemedlem i en stor båtklubb här på västkusten. Lika svårt att förstå varför jag skulle lägga min båt i göteborg för att sedan pendla 10mil till den. ta och fråga alla dina medlemar om någon har tippsat om lediga platser!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Oggy

Oggy bor på ORUST, Ogyy bor på ORUST!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

såg fel Oggy!!! var menat till Morris

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Jonas Klingman (STHLM)

Oggy är inte lite respektlös, när han lockar folk att lägga sig i andras hammnar, utan att kolla om det är OK! Tycker synd om Roger Björkstedt som har att göra med alla hobby-skeppare på sommaren.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Gedda

sök en andrahands plats. lika med att många som har en båtplats sällan släpper den. jag själv har enklare att få en plats i gästhamnar och dylikt. än ofta andra båtägare. som sagt sök efter personer som hyr ut i andra hand. och det där med att någon sa att pendla 10 mil. det är absolut inga problem. själv åker jag hellre 15 mil upp till västkusten än 5 till GBG. för det tar nästan lika lång tid att komma ut i göteborgs skärgård. som att åka 15 mil till västkusten. har man bara något att komma till så tänker man inte på det. givetvis ska man inte pendla så långt om man bara ska till en liten DC eller liknande.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Jörgen Johansson

Jonas...? Läs inläggen ordentligt istället.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Jesper

A men Jörgen om du bara visste vad Oggy har ställt till med, så skulle du nog ändra dig snabbt. Väldigt snabbt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Jonas Möller

Hejsan, Jag är en nybliven stolt ägare av en MAXI 68 och känner att paniken börjar krypa inpå. Skulle bli så glad om någon ville hjälpa mig att hitta en båtplats i andrahand i gbg-området. Allra bäst vore Björlanda Kile. Tveka inte att höra av er. tel: 0706-529198

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Kurt

Jonas!! Testa den där Roger Björkstedts lilla småbåtshamn i Sannegård.... För en såndär Maxi 68 är väl osänkbar, då får ju Roger en svår nöt att knäcka om han tänker sänka alla sommargäster som välmenat nyttjar hans hamn, eller Oggy har du något förslag!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skrattande Jah hoppas verkligen att Marcus har hittat en plats redan!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag vet att det kommer att finnas ett begränsat antal platser 3-4,5 m i Vallhamn på Tjörn sommaren 2010 hos Ascend Marin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ring wallhamnmarina, acend marina (oxå i wallhamn) eller mossholmen. Nån har säkert en plats till dig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...