Gäst Korken Postad 2 September , 2006 Men det är ju det faktum att folk inte kör ordentligt som verkar vara problemet! Blir det då någon skillnad med ett obligatoriskt körkort/förarbevis? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 2 September , 2006 Det lär ju inte bli en negativ effekt iaf.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Korken Postad 2 September , 2006 Knappast positiv heller! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 2 September , 2006 Du kan väl inte mena att det skulle ha nån negativ effekt på hur folk kör? Som sagt, Göteborg och Sthlm det är väl där problemet ligger, här uppe går allt så bra så Glad att bo här... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Korken Postad 2 September , 2006 Nä, jag anser att det inte blir någon skillnad alls mot idag, dårarna kommer att köra som dårar och hyggligt folk kommer att köra som hyggligt folk! Fördelningen kommer inte att ändras med ett tvång på förarbevis. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 2 September , 2006 Men är det inte bra att folk får lära sej till exempel hur en akterlanterna ska monteras då? Man har ju sett ett antal som sitter på fel ledd Främst tycker jag att Nav & säkerhetsbiten skulle vara bra. Många har inte en aning om nånting känns de som.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Korken Postad 2 September , 2006 Visst ser man såna exempel, men det finns ju exempel överallt på att utbildningar inte ger önskade effekter. Hur många gör den kontroll av bilen innan man kör iväg så som man fått lära sig när man tog körkortet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rexco 2 Postad 2 September , 2006 Går allt finfint å köra lite båt i GBGs med.. Men håller mest till i norra Bohusläns farvatten.. Har inte märkt av några Idiotkörningar i år iaf.. Lite vattesporter har d varit med och nästan inga vattenskootrar... Såg kbv och sjöpolisen 1 gång ihammnen i år... För lite tycker jag dom borde visa sig oftare och inte bara under evenemang då dom flesta drar t krogen och inte är ute och kör båt... Nä ordning d får vi inte fören KBV och sjöpolisen börjar haffa bovar på riktigt. Jag tror inte dom fick ihop någon stor kvot denna sesång.. Och om dom inte finns så Ökas farten och folk kör som Idioter Med eller utan körkort då risken att åka fast är närmast obefinterlig och bötesbeloppet obetyderligt... !!!MVH REXCO!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 2 September , 2006 Med anbdra ord så kanske inte förarbevis utan mera resurser till KBV och sjöpolisen är lösningen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 2 September , 2006 Förmodligen har de flesta insett på vilket sätt du argumenterar vid det här laget! Jag tror jag nämnde det i ett annat inlägg tidigare att ingen tar dig på allvar längre oavsett i vilken fråga, och det är väl smällar man får ta när man gör som du gjort! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 3 September , 2006 Jag har gjort en oseriös tråd för att studera ett och annat. Det står jag för och jag har bett om ursäkt om någon tog illa upp. Den andra segeltråden är också ganska oseriös på slutet, men å andra sidan blev den oseriös långt innan med batterier och liknande. Men jag ber om Ursäkt i fall att någon tagit illa upp av det också. Nog för att jag vet att det lägger sej efter en stund, jag är ju inte den första som retat upp folk här men jag tycker det är trist att det ska behöva vara såhär. Man läser trots allt de trådar man vill och behöver egentligen inte bry sej om något alls om man inte vill. Man ventilerar åsikter och diskuterar saker, thats it, bort me alla känslor. Du märker väl trots allt skillnad på ett oseriöst och ett seriöst inlägg? I den här tråden har jag varit seriös för jag tycker inte man ska förstöra andras trådar. Om du/ ni tror att jag säger att jag tycker KBV skulle ha mer resurser för att reta upp er så tror ni fel, jag anser att det är det enda sättet att få ordning på allt busåkande som ni upplever i skärgården. Ha de gott//Jimmy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lars_J 0 Postad 4 September , 2006 Nja, ni hade ju en incident för ett tag sedan mellan en mellan en större motorbåt i yrkestrafik och en seglare utan utkik 7Lars J Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 4 September , 2006 Som tur var så var det inte i mina hemmavatten utan längre ner mot Sthlm.. /Jimmy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 4 September , 2006 Min teori. Obligatoriskt förarbevis förändrar inte läget på sjön ett skit. De som har omdöme och kan visa hänsyn har redan förarbevis eller motsvarande kunskap. De som beter sig som svin på sjön hjälper det inte ett skit om de skulle behöva gå en kurs. mvh Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eklund 0 Postad 4 September , 2006 Tyvärr så har du nog rätt Roland. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser