LillRakan 0 Postad 30 Augusti , 2006 jag betalar för relakks.com tjänsten säker surf för att slippa statens snokande på nätet förenklat innebär det att man kopplar upp sig mot en server och får en ip adress av dem.olika adresser varje gång vad jag sett. detta har fungerat bra någon dag men nu får jag beskedet att jag är ip blockerad på Maringuidens forum när jag försöker gå in för att läsa. jag tycker inte att något av de inlägg jag skrivit motiverar detta... är det så att Maringuiden har valt att tillämpa samma princip som vår ärade justitieminister förespråkar. hellre fälla än fria. jag kanske kan bevisa min oskuld genom att ringa ett telefonnummer som finns på meddelandet. kan det vara så att någon annan haft de adresser jag fått och blockeringen egentligen gäller någon helt annan person. kan det också vara så att alla ip adresser från relakks.com är blockerade. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 30 Augusti , 2006 Det verkar också ha blivit tyst från din (bort) skämda bror. Visst är ni kul men håll till på dösnacket så klara ni er längre nästa gång. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 30 Augusti , 2006 Att spärra en användares IP-nummer är väl administratörens sätt att stoppa någon som de anser stör på forumet. Nackdelen är väl att flera personer kan sitta med samma IP tex. om man sitter bakom server på jobbet där flera datorer är anslutna, eller om man som i ditt fall använder en betaltjänst på Internet. Jag är lite förvånad att MG använder sig av IP-blockering eftersom det oftast är väldigt lätt att byta sin IP-adress genom att helt enkelt begära att adressen ska förnyas hos Internetleverantören. Detta gör man enkelt själv om man följer en steg-för-steg-beskrivning på Telias hemsida. Däremot är det svårare om tex. en medlem på ett företag med låt säga 5-6 aktiva medlemmar blir IP-spärrad, då kommer de övriga 4-5 medlemmarna inte heller in. Förmodligen är det inget vanligt problem och det är väl inte omöjligt att du har fått dig tilldelat ett IP som redan är spärrat här! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
maringuiden 0 Postad 30 Augusti , 2006 Om den/dom medlemmar som känner att den/dom inte skall vara blockerade ringer maringuiden på det nummer som står på sidan eller mailar till webmaster@maringuiden.se så skall detta nog lösa sig. Man kan ju även välja att inte utnyttja anonyma servers när man är på maringuiden. relakks utnyttjar tekniken med vpn-tunnlar för att dölja personens verkliga IP. Anledningen till att använda denna tjänst är personens egen och om det säger vi ingenting. Vi har även spärrat många andra sådana tjänster därför att det kom spam och annan sådan skit via dessa tjänsters IP-nummer. Men som sagt om lillräkan (i detta fallet) känner sig utsatt så hör av dig till oss så skall detta lösa sig. Eller använd inte relakks när du skall till maringuiden // utvecklingsavdelningen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 30 Augusti , 2006 Jag vill bara lite försynt påpeka att jag inte haft några som helst problem med min ipadress! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser