Seawing 10 Postad 30 Augusti , 2006 Vi har tidigare haft Maxi 77 och Tetis, men är nu motorbåtsägare. Saknar ruffkänslan med kaffe och en bra bok, så vi söker råd av er. Vilken segelbåt rekommenderar ni om man ligger i prisklassen 200 - 250 enligt nedan specifikationer ???? Bra bobåt gärna med U/L-soffa Minimum 1.84 takhöjd Inombordare diesel Har funderat på Mamba 29 - Granada 31 - Scampi - Comfort 30 ps: Båten behöver inte kryssa så bra, eftersom vi inte heller är så bra på det (motorgång). Men den bör vara styv/trygg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Aro06 0 Postad 1 September , 2006 Hej. Du har två starka & prisvärda kandidater i Maxi 84 & Maxi 87, eftersom Du haft Maxi tidigare. På sailguide och maxisidorna finns mycket info om dem. Lycka till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 207 Postad 1 September , 2006 Ballad? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 1 September , 2006 Har du vuxit på längden sedan du hade Maxi 77?Annars så skulle jag rekommendera dig en Maxi Fenix, den finns i 2 olika inredningslayouter, den ena med dinettlösning och den andra med klassiska 2 långkojer. I bägge finns en dubbelkoj under sittbrunnen. Dock är innerhöjden 1,80 enligt sailguide. Den har 7/8-delsrigg, vilket jag tycker är smidigare i jämförelse med 84, 87:an. Ett bra köp som inte ser allt för omodern ut.Scampin är oxå ett bra alternativ, snabb, säker.Som Peter oxå nämner finns ju Balladen som ett säkert kort, där finns det ofta ett stort utbud av begagnat till salu.Aphrodite 30 är ett annat alternativ i samma prisklass. /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hoek 0 Postad 3 September , 2006 Albin Cumulus! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
whitecrow 0 Postad 5 September , 2006 Köp min maxi fenix, Fantastisk brabåt ligger i Gustavsberg Lasse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser