AndersG 1 Postad 29 Augusti , 2006 Jag undrar om någon har några tips på hur man ska kunna få ur oljan ur motorn när man inte har en fast manuellpump. Använder jag en elpump i oljestickshålet så får jag inte upp all olja och i röret som mauellpumpen ska sitta går det inte att få ner någon slang. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 29 Augusti , 2006 Om jag har fattat dig rätt, så har du kvar en bit av röret för den manuella pumpen och då kan du la koppla en slang på denna. En armerad slang som inte suger ihop sig när du pumpar. Koppla sedan pumpen på slangen . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 30 Augusti , 2006 Nå du inte på dina inlägg ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndersG 1 Postad 30 Augusti , 2006 Tack för svaret!ska kolla om det är möjligt då jag tycker flödet är litet i röret,men det kanske räcker.Ska fixa en slang att trä på så får vi se om det fungerar. /Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 30 Augusti , 2006 Ok. Sätt den med en liten miniklamra så att du har den tillgänglig hela tiden. Rulla sedan ihop slangen för det är lättare att sätta på pumpen på slangen än att mickla långt ner i motorn. Du finner nog ut den bästa lösningen själv. Glöm inte att den bör vara armerad. Lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndersG 1 Postad 31 Augusti , 2006 Tack ännu en gång för de bra tipsen. Mvh Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser