Uffe70 0 Postad 28 Augusti , 2006 Hej, jag är ny här och tänkte inleda min forumkarriär med en fråga: Har någon härinne handlat på http://www.gpsdiscount.com/? I så fall, har det fungerat bra? Tack på förhand: Uffe EDIT: Och där hittade jag sökfunktionen. Ursäkta den förhastade frågan, jag har hittat vbad jag sökte. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
qwintus 0 Postad 28 Augusti , 2006 Jag har handlat av dom, allt gick utan problem och jag har bara hört possitivt om dom. Dom har bra koll på vad dom sickar(fotar alla lådor innan dom stängs) och skriver ner värdet lite om paketet skulle fasna i tullen så att momsen blir lite lägre. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Uffe70 0 Postad 28 Augusti , 2006 Det låter ju bra. Jag har beställt nu. Bara att vänta och hoppas att tullarna missar mitt paket. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
doppingen 0 Postad 28 Augusti , 2006 Jag är också intresserad av att beställa från någon utländsk källa. Enda haken som jag ser det är de tillägg som läggs på priset (om jag förstår saken rätt). Har någon erfarenhet av hur man räknar fram det slutliga priset? Vad tillkom när ni handlade, t.ex: - Försäkringar - Frakter - Expeditionsavgifter - ev. Moms - ev. Tull Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Linkan 0 Postad 28 Augusti , 2006 Titta på tullens hemsida. http://www.tullverket.se/se/Privat/handla_via_internet/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MobbA 0 Postad 29 Augusti , 2006 Om du beställer från t.ex. gpsdiscount.com så ser du alla avgifter där, om du väljer international som shipping option förutom ev. tull och moms, men det får du från tullverkets hemsida som Linkan skrev. Jag beställde en plotter från gpsdiscount.com igår kl 23:15 och 19:30 idag var paketet redan i Paris. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
simply 0 Postad 29 Augusti , 2006 hej hej...köpte min 276c därifrån i början av sommaren och har så här i efterhand inget ont att säga om dem... för att göra en lång historia kort så slarvade FedEx bort mitt paket, och de drog ut på tiden som fan med sitt letande efter paketet, först i sverige o sen i usa. när sen allt det var klart så skickade gpsdiscount ett nytt paket o det var framme på mindre än en vecka. det positiva blev iaf att det andra paketet skickades som replacement med endast frakten angiven som kostnad - låååååg tullavgift /andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AudiTQ 1 Postad 30 Augusti , 2006 Jag är i färd med att beställa en Garmin 298 GPS/Ekolod med Bluechart G2. Kan man beställa G2 sjökortet för Stockholms skärgård till ovanstående GPS från gpsdiscount? vad heter det i sånt fall ? Tittade även på Lowrance 3500 men dom säljer inte Navionics kartor över norden...inte vad jag kunde hitta iaf. och ja, det blir billigare att handla därifrån Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipperskeppare 40 Postad 30 Augusti , 2006 Köpte en Lowrance 3500C från gpsdiscount i somras, kom på två dagar och kostade totalt ca 4000 kr. Köpte Navionics-kortet i Sverige för 1350:-, ett kort som täcker Stockholms skärgård samt Mälaren och Hjälmaren. Produktkoderna för Garmins kort i Sverige finns antagligen på Garmins hemsida. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Uffe70 0 Postad 30 Augusti , 2006 Fånig fråga kanske men det här med tullavgifterna: Är det något man åker på per automatik eller är det stickprovskontroller av tullen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
qwintus 0 Postad 30 Augusti , 2006 Det vill inte tullen säga men det verkar som ganska mycket slinker igenom utan någon tull och moms när man köper från usa. Dom prioritera inte att jaga båtelektronik så gpsdiscounts paket slinker igenom ganska ofta av vad man kan läsa på olika forum här på nätet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Janne111 0 Postad 30 Augusti , 2006 Beror på hur sakerna skickas. Kommer det som ett oförsäkrat postpaket så har det ju chans att ta sig igenom utan att du får moms. Skickas det med några av det största och säkraste transportföretagen så ingår det i deras kundservis att 100% av allt gods de hanterar tullklareras helt automatiskt åt dig och du får alltså betala all moms och tull . Sen finns det ju mellan varianter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Uffe70 0 Postad 30 Augusti , 2006 Så eftersom min gps skickas med FedEx är det bara att hosta upp slantarna? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Janne111 0 Postad 30 Augusti , 2006 Vet inte hur det är med FedEx. Har fått saker med vanlig UsMail som vanlig post och det har kommit igenom DHL och BaxGlobal däremot har tullklarerat allt. Men man kan ju be avsändaren att skriva lågt varuvärde så är det ju lungt ändå, om nu inte grejerna försvinner på vägen förståss. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Svamp-bob 0 Postad 30 Augusti , 2006 Ja. Allt jag har beställt som kommit med Fedex har åkt dit, fast det har jag räknat med från början. Det är väl runt 8 - 9 paket sammanlagt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Uffe70 0 Postad 30 Augusti , 2006 Nåja, bara jag får den snart. Riktigt spännande att fälja paketets väg. Det lämnade just Paris. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Uffe70 0 Postad 31 Augusti , 2006 Jag beställde GPS-en i förrgår och nu har jag den här hemma. De är rätt snabba får man säga. Hur fungerar det där med moms? Kommer det räkning eller? Eller har de missat min lilla pryl? För den kom direkt hem till mig utan att jag hört ett knysst från tullverket. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AudiTQ 1 Postad 31 Augusti , 2006 Riktigt snabbt måste jag säga!!! Vilken GPS beställde du ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Svamp-bob 0 Postad 31 Augusti , 2006 De senaste gångerna har det kommit en faktura från DHL typ en månad efter att paketet levererades. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Uffe70 0 Postad 31 Augusti , 2006 Aj fan. ja det verkade för bra för att vara sant. Jag tog en Garmin 292 till slut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AudiTQ 1 Postad 1 September , 2006 oki, köper du Bluechart G2 i sverige då eller ? funderar också på en Garmin292 eller en 298 samt Lowrance 3500... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Uffe70 0 Postad 1 September , 2006 Ja, ja köpte bluechart G2 i sverige. Hittade för det första inga G2 på GPSDiscount. För det andra på de vanliga bluecharten jag såg på deras hemsida så gick gränsen mellan två olika kort precis i göteborg (där jag bor) vilket inte kändes så jättebra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AudiTQ 1 Postad 1 September , 2006 Okej. jag hittade inga G2 på gpsdiscount heller. Vad fick du betala ? Jag har fått upp ögonen för Garmin 298C med Extern antenn. Den är grymt mycket billigare! Kostar 10.500 hos CTV Service och gpsdiscount tar ca 741$ vilket blir ca 5000kr här i sverige..ganska stor skillnad faktiskt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Uffe70 0 Postad 2 September , 2006 Jag betalade cirka 5000 med transport för min. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Petta1 0 Postad 6 September , 2006 Men det blir ju drygt 7000kr med tull och moms Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AudiTQ 1 Postad 6 September , 2006 hoppas väl på att slippa tull å moms..men det är ändå billigare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Petta1 0 Postad 6 September , 2006 ok, det skickas med vanliga posten då Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser