apryke 0 Postad 28 Augusti , 2006 Hej, Jag undrar om någon vet var (i Sthlmsområdet) man kan köpa kätting med diameter på ca 10-12 mm till boj? Har Clas Ohlson det? Jag kollade på deras webbsida men det verkar mest vara klenare dimensioner... /Andrew Tack för alla tips, det blev Erlandsons Brygga i Solna som jag skaffade kätting på. Nu har jag boj och förankring, nu fattas bara en båt. Siktar på en daycruiser på ca 6 meter till 2007. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredrik_J 0 Postad 28 Augusti , 2006 Gissar att de flesta bygg-/järnhandlare kan leverera d:o, prova att ringa runt... Dessutom båttilbehörsfirmor, finns gott om det i Sthlm! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
joben 0 Postad 28 Augusti , 2006 Söderströms järn och metal AB i Saltsjö-Boo. http://www.sjmab.se/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 28 Augusti , 2006 Hjertmans (Voltavägan 15, Bromma) eller Marinshopen (Grossistvägen 1-5, Älvsjö) gissar jag har vad du behöver. Ring först och fråga innan du ev åker ut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mmaarrccuuss 1 Postad 28 Augusti , 2006 Båtaccenten i Länna, SeaSea i Segeltorp är två alternativ till. Biltema har bojjar och kättingar oxå. Du ska inte ha bojtamp då? Det är väl det senaste. Grön tjock tamp med plasthölje och med bly-/vajer-/metallkärna (inte säker). Den rostar inte och ska tydligen vara bra. Finns att köpa på båttillbehörsaffärer! /Marcus. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser