MatsHansson 0 Postad 28 Augusti , 2006 Någon som har erfarenheter om mottagare och antenn för att kolla på TV i den bärbara datorn? //Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hk1971j 2 Postad 28 Augusti , 2006 Exempelvis denna kanske? USB plugg Länk till leverantör Inet Data Mvh:Hans Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
elfanomad 8 Postad 28 Augusti , 2006 På http://www.sovida.com har du en som heter Pinnacle PCTV 70E, USB-stick Med en fjösig antenn men ska funka okej. Går att kan ske köpa större antenn till. //ELFA Nomad Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Linkan 0 Postad 29 Augusti , 2006 Hej Mats, Jag har en Pinnacle PCTV 60e som fungerar mycket bra även med den medföljande antennen. Funkar också att koppla in till vanligt TV uttag. Jag funderar ändå på att investera i en båtantenn till våren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FredrikB 1 Postad 30 Augusti , 2006 Jag har den här Om man placerar den medföljande antennen på något i metall så fungerar det (magnetfot). När jag ställde den på grillen (!) kunde jag titta på Formel 1 på Kallskär i somras... /Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 30 Augusti , 2006 FREECOM DVB-T TV-TUNER MINI USB-STICK -är det en riktig digitalmotagare.....Hur styr du ändring av kanalerna/ och sökningen ..??? Om man tittar på TV medans man åker så byter man stationer/sändare ..är den lätt att söka med ? - hahaha.. många frågor på en gång . Tack på förhand //JSR Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 30 Augusti , 2006 Jag har också provat just den modellen på land men men det var mycket känsligt med placeringen några cm fel och inget händer, och den klara bara det digitala nätet. Kanske nätet är mer utbyggt på vid vattnet där du är annars blir du nog besviken, håller du dig på land finns bättre alternativ. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Musik 0 Postad 30 Augusti , 2006 Undrar om denna är bra? Har kortläsare (för t.ex. Boxer) http://www.siba.se/product/product.aspx?Identifier=SE91048 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 30 Augusti , 2006 kommer fortfarande krävas att det är väl utbyggt nät och att motagningsförhållandena är perfekta. ska laptopparna vara tv i båt eller på land??? Äger själv ingen tv längre blev trött på all sport och sopatjafs så 100 kg sony tv åkte ut på blocket med allt tillhörande till tomtepris helt nermejlad såld direkt. Vill jag eller någon annan i familjen se något så har alla sin egen dator och bara laddar ner programen. Ska du se när du ligger i hamn så utnyttja det trådlösa de flesta kör okodat så det är frittfram att surfa och ladda på deras anslutningar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FredrikB 1 Postad 30 Augusti , 2006 Ja, bara digitalt (vilket är det enda vi har om ngt år). Har bara tittat stillstående... Nackdelen med digitalt är ju att det är av eller på Dvs har du inte tillräckligt bra mottagning så får du ingen bild alls. Analogt blir ju långsamt sämre. /Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MatsHansson 0 Postad 30 Augusti , 2006 Tanken var att använda lösningen i båten med separat antenn i t.ex. masten. Tittade lite på Linkans förslag men skulle vilja har fler erfarenheter av olika lösningar, både bra och dåliga. //Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rost 0 Postad 30 Augusti , 2006 Den digitala övergången gäller när man är ute till sjöss men ska man använda den hemma också och bor i ett Com Hem-hus måste du ha en med analog mottagare också. Dom kommer fortsätta sända analogt tillsvidare för sitt grundutbud. Går ju få digitalt där också, men det kostar ju extra pengar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 30 Augusti , 2006 varför inte njuta av att vara tv lös, föredrar reality istället för virality och fjärren kan man ju använda till annat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MatsHansson 0 Postad 30 Augusti , 2006 Var detta goda eller dåliga erfarenheter...eller helt enkelt utan erfarenhet... //Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Janne111 0 Postad 2 September , 2006 Svårt val. Den där du länkade till verkar ju skitbra så det är den första USB storleks tuner som har kortläsarslot för betalkanaler´ : http://www.siba.se/product/product.aspx?Identifier=SE91048 Denna är ju ocksp bra då den har BÅDE analog och digital mottagre, dock ingen kortläsare. http://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=TERCINHYB Man hade ju velat ha allting, analog, digital och kortläsare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MatsHansson 0 Postad 11 September , 2006 Har nu utan vetenskapliga ambitioner prövat PINNACLE PCTV PMC 70E USB STICK http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010092503 tillsammans med en Triax UFO Marine. Detta fungerar i det närmaste utan störningar även då det blåser och båten häver en hel del. Troligtvis fungerar denna lösning även under gång om mottagningsförhållandena inte är urdåliga. //Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser