Nyborjare 0 Postad 27 Augusti , 2006 någon ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forever_young 0 Postad 27 Augusti , 2006 Ja Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iBoat 0 Postad 27 Augusti , 2006 Norra delen av öresund är mitt hemmavatten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forever_young 0 Postad 27 Augusti , 2006 Södra! ursäkta men vad är frågan? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nyborjare 0 Postad 27 Augusti , 2006 Den besvar du ju så svaret på din fråga behövs ju inte besvarar ! Skämt å sido, jag läser förarintyg säkert bra men är det bara jag som tycker att det är överkurs för att navigera i sundet? i skärgård ody säkert nyttigare, i sundet finns ju i princip landmärke var du än befinner dig, inga luriga grund mm bara man läser lite på kartan och håller sig ifrån okända stränder och går långt ut från näset. Bayliner ägaren ovan , vad drar din båt i bränsle? ser att du skriver bränsleförbrukningen = negativ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forever_young 0 Postad 27 Augusti , 2006 Hej! ja du har rätt att navigera i sundet är överkurs! dock händer det att vi har dålig sikt och dessutom mörker,då är det tryggt att ha lite koll med vad man sysslar med!!vad det gäller förbrukningen på min bayliner tycker jag personligen att 2,3 lit/nm vid 23-24knop är okej(den är ju trots allt 9.23m lång 2.94m bredd vikt 3ton)man kommer ju faktiskt till tyskland på 3timmar lite drygt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nyborjare 0 Postad 27 Augusti , 2006 Ca 4000 kr tur o retur för bränslet ?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forever_young 0 Postad 27 Augusti , 2006 Ja typ,nu fattar jag vad du menade med negativt! jag utryckte mig lite luddigt i min sjöbod med negativa egenskaper,vad jag menade med bränslet är att det finns inte många ställen att tanka bensin på här i sundet,typ det närmsta stället från malmö är kastrup,i och för sig en trevlig liten tur! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iBoat 0 Postad 27 Augusti , 2006 (Off-topic) Jag är spekulant på en 2855 från 2000. Mäklaren begär 495000 kr. Den är fräsch och fin, motorn är en V8 7.4L. Låter priset rimligt tycker du? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forever_young 0 Postad 27 Augusti , 2006 Ja,en 98 som jag har ligger mellan 400´ o 450,00:an har nyare inredning och när man letar på nätet så ligger dom omkring 500´ kanske lite mer! mycket trevlig båt är det,jag bytte upp mig ifrån en 25 fotare och det är en otrolig skillnad i storlek,2855 har enorma innerutrymmen för en båt i den storleken,likadant med sjöegenskaperna! rekommenderas starkt,mycket båt för pengarna!(även om det är mycket pengar) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredrik_J 0 Postad 27 Augusti , 2006 Förarintyg/Navigering handlar ju inte bara om att veta var man är och tar sig dit man vill... Lite handlar det ju också om hur man beter sig i förhållande till andra båtar, och om jag inte tar helt fel, så är det väl ett och annat flytetyg som rör sig i sundet!!!!? Så plugga på du, då är du bered när kravet kommer! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forever_young 0 Postad 27 Augusti , 2006 En fråga iboat! ligger den i hbg? isåfall heter den sophie? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iBoat 0 Postad 27 Augusti , 2006 Jag har en 2355:a idag och trivs med den, men en större är inte fel. 2855:an har samma planlösning (iaf ute) som min men betydligt bättre plats överallt. Länken till båten: http://www.navark.se/anders/publik/html/bat.asp?batID=726 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iBoat 0 Postad 27 Augusti , 2006 Precis vad jag just skulle skriva Öresund lär ju vara ett av världens mest trafikerade sund och då är det bra att få utbidning i hur man ska bete sig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forever_young 0 Postad 27 Augusti , 2006 Lycka till!! jag personligen ångrar inte att jag bytte! den ser väldigt fin ut,jämfört med 2355 kommer du att gå vilse inne i kabinen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iBoat 0 Postad 27 Augusti , 2006 Nix, min båt heter iBoat och ligger i Norra Hamnen, den du syftar på ligger på Råå tror jag. Har sett den men minns inte var. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forever_young 0 Postad 27 Augusti , 2006 iboat,jag syftade på 2855 som du länkade till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forever_young 0 Postad 27 Augusti , 2006 En bekant har nyligen bytat in en 2855 till en större båt i hbg,så heter den sophie så vet jag att den är helt okej! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iBoat 0 Postad 27 Augusti , 2006 Jaha! :-)Lade inte märke till vad den hette. Känner du till den? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iBoat 0 Postad 27 Augusti , 2006 Okej, bra att veta. Ska gå ner och titta på den i morgon. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forever_young 0 Postad 27 Augusti , 2006 yes! jag tror det är den det är svårt att se eftersom det inte är någon bild från aktern,men kolla namnet om du kommer förbi den!om det är den kan du skicka ett mail till mig! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iBoat 0 Postad 27 Augusti , 2006 Det ska jag göra!Båten är säkert helt okej. Klättrade omkring i den förra helgen när det var båtmässa här i Hbg. Få gångtimmar och mycket fräsch. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser