johan_77 1 Postad 26 Augusti , 2006 hej ! måste nog ta upp archimedestråden igen. sett att det finns en hel del att läsa på det området på den här sidan. vad är det för fel på min motor som inte orkar varva nått. finns inte en skruv jag inte kollat på den motorn. har bytt block, förgasare, tändplatta och vevaxel ! idag kom jag på att avgaslimpan var otät och den drog in vatten på 2 cylindrar. så jag fixade det och tänkte att nu ska den väl ändå gå som f..n men inte. är det verkligen så att jag har för stor stigning på propellern. bifogar bild på den... det är en radice... dom är ju tillvekade för just den motorn. det är 400 i stigning på den ! båten är en speedcraft 840 och är lätdriven. har justerat tändinställningen ett otal gånger. tycker inte man märker nån skillnad. är det nån som har samma motor och varvar den nått ?? johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fveduk 0 Postad 27 Januari , 2007 Ahh kolla här en radice det är inte var dag man ser en sådan. Själv har jag en med 360 i stigning du kanske skulle leta rätt på en sådan. Dessa proppellrar är ju verkligen ovanliga särskilt modellen med 400 i stigning har jag för mig så var rädd om den. tänkte bara bifoga en bild på min skönhet tillsammans med några ovanliga insugstrattar . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser