Gå till innehåll
måndag 02 december 2024
Gäst

Räk båt tips

Rekommendera Poster

Gäst

Tydligen försvann hon/han lika fort som räkan bytte forum. Vad dolde du för oss?

post-15930-1394234782,3602_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

muttan verkade för smart för att ha samma anfader som räkan.

post-15930-1394234782,7437_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

samma som en beaver, fannie. mm. på utländska  eller bara smeknamnet på räkans båt se i hans sjöbod.    Men undrar om fishy beaver visste det

post-15930-1394234782,8112_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vet i fanken, men nu trillade det ner en 10 öring till för jag har inte kikat i hans sjöbod på länge.

Där ser jag Azimut 

Han visste nog inte om vad muttan betydde 2.gif\.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

eller så visste han det och bara väntade på att någon skulle haka på, snyggt gjort assmuttan!  ang ingenting eftersom kontaktannonslänkar mm nyligen förekom så ta det varligt om det står nice shaved beaver,  

fan vet vad man kan råka ut för. 7.gif\

med detta så tror jag även det går upp för de flesta vad fishybeaver var för en filur, inte var det någon fiskebäver

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fiskade i alla fall 2.gif\.

Nu är nog det roliga över, om inte någon axlar den fallnes mantel.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

assmuttan här. en liten läges rapport, resan gick helt åt skogen kom knappt ner sen söp sig räkan full och hängde på första bästa beaver smiley-tongue-out.gif\

Knappt några pesetas left dagen efter3.gif\, någon azmuta blev det inte tal om, men vi hittade ett riktigt fynd och kvällen ägnades åt att hitta på ett fyndigt namn, eller vad tycks kolla i min sjöbod. 

Nu till frågan hur tar vi hem scampi lättast finns det någon max bredd höjd mm på kanalerna eller något annat förslag? 

Något tips kanske på hur vi kan öka farten? den gör knappt 5 knop nu.smiley-money-mouth.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Va! hur lyckades du med detta??  Ang turen hem så kan väl räkans kompisar på fender hjälpa till de är väl kanalseglare hela bunten. ang fart mm så lägg över tråden på motorbåt, finns säker några tips om riggvinkel, propellerval eller vad vet jag. Själv hade jag fyllt tankarna med e85 köpt ett kassar kol proppat ner kolet i stuprören och sen legat och smuttat i mig droppe för droppe, resan hem går nog mycket bättre då, handla mer er lite vanlig metanol också hjälper för blindhet någon liter dagligen håller synen borta så ni lättre kan njuta ut av er skönhet.  Fyndigt namn var det räkans idee?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

tackar för tipsen. E85 var bra då kan man både ha kul och slippa soppa torsk, men metanolen förstod jag inte riktigt, menar du att vi ser för bra?

ingen mer rapport för dagen laptopen börjar tappa laddningen, återkommer om det blir sol imorgon.  smiley-cool.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Du orven när man talar om trollen så.....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Båt:scampi

Trodde att Scampi var en segelbåt.

Nåja dom kommer inte hem med den för den (sjöboden) kan inte trotsa naturlagarna, såvida den inte är byggd på en u-båt som inte syns.

Möjligheten är kanske att dom kommer flytandes med tidvattnet (strömmar) och upp och ner 26.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Har du förstoringsklickat på båt bilden i sjöboden kolla namnet. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den där grejen ligger i ett träsk i Florida.

Tror mig ha sett den tidigare.

Men dom är fyndiga vill jag säga smiley-money-mouth.gif\.

Å inte mycket fick dom för pengarna heller.

Troligtvis blåsta på fastigheten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Fastigheten den historien har jag missat. 

kolla medlemmars båtar scampi finns i registret.  Haa snyggt jobbat ser fram emot fortsättningen, fick lillräkan inte åka med eller har han bra inte nyktrat till.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Räkan har ju tjänat sina pengar på fastigheter efter vad han själv säger.

Detta om något är ju en flytande fastighet (s affär).

Ebberöds bank och ett knappt flytande skrotupplag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

kopierat från din humorefterlysning:  Själv ser jag fram emot en lägesraport dagligen från räkan & co.  tror säkert det är många som kan tipsa dem lite om bravader de kan hitta på på hemvägen. Vart var det räkan skulle åka och titta på båten spanien eller och isåfall var?? eller var det inte nice som först nämndes men det var kanske innan räkan öppnade kartboken. tidigre skrivet ut av mig.  hoppas nu assmutan, lillräkan, krill mfl nu ställer upp, ser fram emot lite onyttig läsning. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bilden är från Florida och med tanke på kommande höststormar så 13.gif\.

En ny Gudrun så blir det ingen lägesrapport.

Bara gurgel.

Avvaktar med spänningsmiley-tongue-out.gif\.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Blev tydligen ingen sol, utan bara nattsvart elände.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Assmuttan här. det blev både sol och mycket förhinder, Räkan surplar fortfarande odrickbar corona öl, men har börjat piggna till lite så beavern han hittade är lite nöjdare nu, själv tar jag hand om systrarna och deras två kompisar. Planerar att plocka in dragen om någon dag och börja färden hemåt. Räkan hälsar att han behöver tips på ställen han kan besöka för att få upp allmänbildningen, själv tror jag en redlight helg i amsterdam kommer göra honom gott, men dit är det långt,  ciao. 

post-21929-1394234783,7216_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Odrick bar öl.

Har pengarna tagit slut 13.gif\.

Amsterdam ? ta en sandstrand i stället för där är gratis.....

post-19228-1394234783,9707_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Orven din bild på räkan på strandjakt får mig för alltid att avstå

räk cocktailen   4.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Usch det verkar vara rena rama kanibalismen här och när jag inte har mer tid över just nu så drar jag mig tillbaka och återkommer lite senare i kväll. Hoppas då att det finns någon här som kan upplysa om vad min frände räkan finns. Hoppas att han inte har blivit kidnappad för det var en ansenlig skatt han fick med sig.

Jag har varit runt på flera ställen i detta forum och det är ett elände med vad den lilla räkan har ställt till med.

Hoppas att ni kan hjälpa mig till en återförening med den lille parveln.

H/H

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Du är hälsad välkommen syster broder eller vad för hummer du nu är.

Seriös mot seriösa, skämd mot de bortskämda.  

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kom nu och är hemma på en snabbfika.

Ser att vi har en ny medlem så jag får önska honom välkommen.

Välkommen Hummern2.gif\.

Välkommnade även Räkan och var den ende som gjorde det och som sagt otack är värdens lön.

Mvh / Orven

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Verkade som om skalman och hans vänner drog.

Skulle jag med ha gjort i det läget.

Verkar som om räkan är efterspanad.

Undrar egentligen vad han har gjort 13.gif\.

Kan ju inte vara något farligt för så mycket pengar hade han inte om man tittade på pråmen i Floridas träsk och den billiga ölen dom skvimpade i sig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är det inte någon som kan hjälpa mig att finna räkan. Jag förstår att ni har tappat intresset för honom och i mitt sökande och för att få er hjälp så ska jag vara uppriktig.

Sanningen om räkan den lille parveln.

Jag och räkan jobbade ihop i vår regering och då den lille stackarn, hade svårt att ta sig fram i samma fart som vi andra, så lät jag räkan ligga mellan mina bröst och då jag har onormalt stora som ni ser av namnet xxl så låg han där tryggt och gosade. Det va narturligt att ett förhållande växte fram mellan oss och en dag så var han på ett okynneshumör och vi fick ihop det och då det var en ettrig räka så fick jag våldsamma spasmer och den stackarn åkte iväg av virvlarna från min stjärt och slog i huvudet mot slottsporten. Efter det så var han lite konstig och uppträdde med olika identiteter men varje person i honom verkade älska mig. Ett av hans sätt var att dupera folk och tro det eller ej, han verkade tro på allt själv. Vi fortsatte att ha vårt kuttrasju men jag ledsnade på honom då jag inte visste från dag till dag vem han var. Jag fick plötsligt uppvaktning av en annan och räkan blev svartsjuk och skrek jag ska visa dig vem som är man här. Sedan försvann räkan och efter det så upptäcktes det att vår bankgaranti mot omvärden hade försvunnit och där pärlorna förvarade så fanns en lapp och på den stod det jag ska köpa hela världen till dig min älskade. Jag hörde sedan att han utgav sig som en avgående tjänsterman från regeringen samt uppträdde i lite andra skepnader. Vad jag mest är rädd för är att han kan råka i lag med fel klientel och bli lurad eller rent av kidnappad med alla sina tillgångar. Det finns en snäll och omtänksam sida hos räkan och jag är rädd att den kan försvinna om han inte får den hjälp han behöver. Dom andra personerna i räkans huvud kan ta överhanden och därför måste han räddas till varje pris och ju tidigare jag kan få in min lilla rustibuss som jag kallar honom ibland på vård så finns möjligheten att han kan bli frisk. Hans mor som inte kan förstå sin sons uppträdande lider fruktansvärt och jag kan ju inte säga till henne att stackars räkan for in i slottsporten under min extas och att jag inte höll i den lille rustibussen. Fiskepol som egentligen samarbetar med interpol kommer att göra en efterlysning på den stackarn och har han hunnit att köpa den lilla båten som han efterlyste på ett forum så är han nog förlåten, men har han hamnat i dåligt sällskap och köpt den där pråmen, med hjälp av assmuttan så har hans förstånd förvärrats och helt spårat ur och denna ölen som nämdes är inte bra för räkan för då är han mer förvirrad än vanligt. Ja den arme stackaren jag tycker synd om honom och ni måste hjälpa till så att jag får hem honom.

Puss och kram från Humetina 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...