jokar 0 Postad 26 Augusti , 2006 Hejsan jag har funderingar på att köpa en hand-gps. Jag är ute efter en gps där jag kan lagra en waypoint, för att sedan besöka den om x antal dagar igen. Jag vill även bara kunna skriva in kordinaterna för en position o sedan åka dit med.Jag har kollat på pricerunner, fått fram magellan eXplorist 100 för 950 kr som ett lämpligt alternativ.Denna GPS har däremot inte DGPS, är detta livsviktigt? Är det bra köp? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
oceanis 2 Postad 26 Augusti , 2006 DGPS användes innan amerikanerna slopade felvisningen i GPS systemet, du får minst samma nogrannhet idag på GPS som tidigare i DGPS Per Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
qwintus 0 Postad 26 Augusti , 2006 Utan DGPS brukar man komma ner till - 5-6meter och med under 1meter, så visst kan man klarar sig utan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jokar 0 Postad 27 Augusti , 2006 Är magellan eXplorist 100 bra? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Macsailor 3 Postad 27 Augusti , 2006 Jag har aldrig testat den, men jag kan nog tänka mig att det är prisvärd. Speciellt till det lilla som du ska använda den till. Du kan ladda ner ett produktblad här. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser