rillez 1 Postad 27 Augusti , 2006 själv har jag satt på en kastrul på spisen alltså med mandelpotatis o till den ska jag njuta av lite surströming nere på min brygga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
krawa 4 Postad 27 Augusti , 2006 skotten gjort en kräft skiva (krispig ) sådan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
krawa 4 Postad 27 Augusti , 2006 skotten stod för musiken och skönsången Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
krawa 4 Postad 27 Augusti , 2006 verkligheten hunnit ikapp??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
krawa 4 Postad 27 Augusti , 2006 jag får tacka alla( skotten,smögen,orven,kjelle anders,kennet carina,orvens vän,ekenlunden, och rillez online) som gjort denna afton till sommarens bästa kväll. ser fram emot nästa gång liknande ska ske. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
StigH 0 Postad 27 Augusti , 2006 Konstigt, jag seglade idag i samma farvatten som KRAWA, men jag behövde inget regnställ. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
krawa 4 Postad 27 Augusti , 2006 ja då vet ja inte vart vårt regn kom ifrån men vid 15 tiden började de vid grundsund och höll isig till råolje hamnen brofjorden Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
StigH 0 Postad 27 Augusti , 2006 Ok, jag kom hem ca 1430...disigt, men inget regn. Tack för det. Skall ut en sväng i morgon och lura några makrillar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ekelunden 0 Postad 27 Augusti , 2006 Hej alla Glada Kräftskivevänner! T A C K för en helt Underbar vistelse ute på Gullholmen. Extra Tack till Krawa som tog med mig ut, vilken mysig båt du har. *Hare Bäst* /Lasse, trött & lycklig Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 27 Augusti , 2006 Också hemkommen. Fint kalas och jag ska göra ett inlägg i morgon. Under tiden så kan ni fundera på detta. Rätt eller fel sida av pinnen ? Jag går norrut och fotar då ifrån babords sida. Lite trött och högg på munspelsmästarens inlaga. (Tror i alla fall att det var han som spelade så fint via telefon). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 27 Augusti , 2006 Rätt sida om det hade varit på rätt sida.. Men nu antar jag att du är nånstans på västkusten och då blir det väl fel.. Ser så ut i alla fall.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kostern 0 Postad 28 Augusti , 2006 Hejsan hejsan! Verkade vara ett kuligt kalas. Såg en bild på Skotten. Jag träffade honom som hastigast på midsommar. Skulle nu vilja komma i kontakt med honom då jag tror att vi förväxlade våra gittarer. Lite mörkt och lite väl mycket snaps så kan sån´ t hända (Hahaha). Trodde aldrig att jag skulle få se min älskade gittar igen och så får man se den på MG. Helt otroligt. Om någon pratar med denne roliga person så förmedla gärna detta. // Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 28 Augusti , 2006 Går ju norrut och ska då ha dom röda snöpinnarna på min högra sida (babord) och då blr ju det automatiskt dom gröna till Vänster (S-bord). Kanske inte gjorde mig tydlig på att jag gick norrut.. sorry. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 28 Augusti , 2006 Bry dig inte om att byta tillbaks för den som han hade var rostig och hade inga strängar sedan så hade vi den som sopkärl och om du visste vad mycket skal det går i en gitarr. Bara skojar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 28 Augusti , 2006 Ska fortsätta med Gullholmen. Ingen räka dök upp och det var på sätt och vis synd för det skulle ha varit kul att träffa honom. Fick det upplyst att han visst ska finnas och att han har blivit missförstådd. Även om att Räkan har mitt telefonnummer framkom och då jag har erbjudit (via mail) Räkan att ringa mig så ser jag framemot detta. Har även i mailet sagt till Räkan att jag ska be om ursäkt om jag på något vis har varit störande för honom och ursäkten finns om han hör av sig så att det blir bekräftat att jag (vi ) har missbedömt honom. Annars så var det en kul tillställning och jag kanske inte var i den formen som dom andra, för jag kunde inte hinka på samma vis p.g.a. medicinintaget som jag fortfarande är i behov av (ordinerad). Det sämsta med hela tillställningen var, att det yrkades på att jag skulle sjunga och som jag förklarade för deltagarna att det är utopi för den begåvningen har jag inte. Bölade med i ett par strofer, där min röst drunknade (tack och lov). Sedan att man inte minns texterna är kanske för att jag aldrig sjunger p.g.a att skrämma iväg alla. Tänk er en tom och öde planet och att det är mitt fel och att jag är ensam kvar här med blicken på dom bortfyende farkosterna där folk t.o.m hänger på utsidan, bara för att undkomma oljudet. Mot bättre vetande så gjorde dom så gott dom kunde för att få höra mitt missljud. Konstigt att alla inte stack när jag försökte. Alla deltagarna var trevliga och att det var en förnämlig afton och när Krawa satt med huvudet mot bordsskivan var en höjdare och då efter att det spelats munspel från telefon och av Skotten. Man hörde nerifrån alla tillbehören Öl - snapps - räkor och kräftor jag tror jag dör. På tal om att sjunga så gjorde Peos en strålande insatts (solo). När vi stack så sa vi adjö till alla, utom Skottarn som fortfarande göttade sig i halmen (sa dom). Men när vi passerade utloppet så stod Skottarn där och jag tog skeppsklockan (som just nu är lös) och skrammlade lite med den för att se om han behövde en Bambyl eller liknande. Han verkade ganska frisk för han höll inte för öronen, eller vitnade i ansikte. Tack ska ni ha allesammans för en trevlig kväll och det får ursäktas att jag inte omnämner alla vid namn, men ni vet vilka som var där. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ekelunden 0 Postad 28 Augusti , 2006 Hej igen! Här kommer några bilder från kalaset, ev. pinsamma stannar här i säkert förvar... *L* Evert Taube´ s gamla hus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ekelunden 0 Postad 28 Augusti , 2006 Öppna varv Ellös Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ekelunden 0 Postad 28 Augusti , 2006 Några ur Järngänget träffas på Ellös Från vänster: Peos, Smoegen & Krawa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ekelunden 0 Postad 28 Augusti , 2006 Hamnen på Gullholmen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ekelunden 0 Postad 28 Augusti , 2006 Brudpar på väg till? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ekelunden 0 Postad 28 Augusti , 2006 Krawa har fått fina presenter av Peos, sydväst och coola glasögon! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ekelunden 0 Postad 28 Augusti , 2006 Upplagt för kräftskiva, Skotten & Krawa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ekelunden 0 Postad 28 Augusti , 2006 Kväll på Gullholmsbryggan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ekelunden 0 Postad 28 Augusti , 2006 Här bröt man den fina Bohusgraniten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rillez 1 Postad 28 Augusti , 2006 jeppz de va re Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 28 Augusti , 2006 Rätt sida är rätt sida. Visst är det så, men jag skrev att jag var på väg norrut och fotade från babords sida. Hade jag kört söderut så hade jag fotat från s-bords sida. Alltså är jag på rätt sida om märket. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Scantic465 0 Postad 28 Augusti , 2006 Hej, måste man inte veta utmärkningens huvudriktning för att avgöra om du har rätt eller fel? /Tore Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 28 Augusti , 2006 Vet i fasen men på sjökortet så står det så och det är märkt så till Norge och sen veti fasen för jag har inte varit där med båt. Nä men allvarligt talat så är det märkt från söder till norr. Dönar man uppåt (Norrut) så har du som jag beskrivit och neråt står dom kvar, men i omvänd ordning till båtens S eller B sida . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Scantic465 0 Postad 28 Augusti , 2006 huvudriktningen på västkusten är väl från norr till söder, på ostskusten från söder till norr. du kunde ju också ha varit på väg in till någon hamn och då spelar vädersträcken du angav ingen roll för då är huvudriktningen från sjön in mot land. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 29 Augusti , 2006 För att inte tala om t ex Nynäshamn som har två infarter, en som kommer insvängande från norr och en från söder. Det innebär att grön och röd har olika väderstreck beroende på vilken väg man går! :-) (Men farledens huvudriktning stämmer ju alltid, man får ha koll i kortet, som vanligt.) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser