rillez 0 Postad 26 Augusti , 2006 hej här sitter jag nyss hemkommen från björnjakt i dom jämtlänsdka skogarna.öppnar min mailbox o ser att krawa har meilat mig tar o ringer upp krawa o vi bestämmer att jag ska prova att uppdatera alla mg are som inte kan närvara på kräftkalaset.så nu ska vi se om jag får till det. mvh RILLEZ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rillez 0 Postad 26 Augusti , 2006 HÄR KOMMER FÖRSTA BILDEN.peoz o smoegen på väg till gullholmen med smoegens båt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rillez 0 Postad 26 Augusti , 2006 nu är herrarna framme o dom ser ut att va i alldeles utmärkt fin form. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rillez 0 Postad 26 Augusti , 2006 här har vi en bild på skottenz båt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rillez 0 Postad 26 Augusti , 2006 obs det är inte den till höger på bilden Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rillez 0 Postad 26 Augusti , 2006 ojojojojojo här har vi peoz o stefan o hör o häppna dom klarar faktiskt av att sitta fortfarande Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 26 Augusti , 2006 Som en liten rättelse kan jag meddela att till vänster på bilden är det Peos, och till höger är det Smoegen (Stefan) bara en liten parentes. /Wille som var på plats på öppna varv men inte med på fotograferingen, träffade dock ovanstående. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rillez 0 Postad 26 Augusti , 2006 här har vi krawas o smoegens flytetyg, det är transportmedlet dom har nyttjat för dagen,fast lite senare kanske en skottkärra är att före dra eller en sån där som pensionärer har,för det är lätt hänt att det blir lite ostadigt när man är på kräftkalas.appro på det så chattade jag lite med mala i söndagz han hadde oxå varit på ett dylikt kalas.ock hur han tog sig hem den kvällen det vete gudarna så som han mådde . tror nog att antingen var det skottkärra eller sparkstötting Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rillez 0 Postad 26 Augusti , 2006 jaha då sitter man här o ni sitter där o har det trevligt.undrar om nån är vaken eller ramlat i sjön.själv så sitter ja ock wille o tjattrar o har det bra fridenz rillez Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 26 Augusti , 2006 Dök det upp nån räka på kräftskivan? tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 26 Augusti , 2006 Troligen bara kräftor där Tommy. /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rillez 0 Postad 26 Augusti , 2006 tror nästan att den där räkan har surnat.får snart en direktrapport av smö eller krawa.eventueelt så kanske det komme en bild på räkan oxå Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smoegen 89 Postad 26 Augusti , 2006 Räkan lyser med sin frånvaro, orven däremot e närvarande i egen hög person övriga än så länge är krawa peos kjelle smoegen,, maxrelax syntes till men drog till en mer fashionabel skiva ha´ t pent Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sefyr 0 Postad 26 Augusti , 2006 KANOOOON! vi sitter på Gullholmen, Wezzla, Akebrygge o jag Sefyr och vi fick höra om Kräftskivan idag, lite sent :-( Hörru Skotten! dig ska ja ta ett snack med som inte nämnde detta när jag hjälpte dig att putta igång bilen förra söndagen...... Vi tittar in lite senare utan kräftor men med något annat i pösen, vi var på kräftskiva igår på Gullholmsbaden och intog några fina rackare och lyssnade på de eminenta Mac Lains!!! // **Gullholmsgänget** Sefyr & Co. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 26 Augusti , 2006 Ni glömde väl inte honom i Ellös i nån 54 fotare för ett antal miljoner? tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 26 Augusti , 2006 Om han inte redan låg i kölsvinet så vet jag inte var han blev av.Min dröm var en våt Luffe 4004. Den blev jag såld på.Tyvärr räckte inte pengarna till mer än nya segel på min gamla båt.Fick hosta upp lite över 20 tusen för dom, men det blir nog bra. /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 26 Augusti , 2006 Hej Wille Hade jag haft en Luffe 4004 hade jag inte kunnat komma in i den hamnen jag seglade till idag. Inte ens du hade kunnat och definitivt inte vågat gå in där med din Dominant 78. tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rillez 0 Postad 26 Augusti , 2006 nu har får jag inte upp bilderna i mitt epost program så jag har anlitat proffzhjälp Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 26 Augusti , 2006 Orven, var det du som hade svårt att se skillnad på kräftor och räkor...? Råkade du äta upp fel så förlåter jag dej... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rillez 0 Postad 26 Augusti , 2006 ojojojjoj har just nu pratat med alla down there o dom va rätt roliga haha spelade stereo med skotten på trynorgel o tror att det var peoz som kompade på något stränginstrument.kul var det Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 26 Augusti , 2006 Hej på er fyllehundar hoppas ni har det bra. MVH laxen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rillez 0 Postad 26 Augusti , 2006 o nu spelar dom pärleporten så att tom älghunden blir tårögd Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
oceanis 2 Postad 26 Augusti , 2006 Det verkar ju riktigt trevligt, synd att man missar festen ;-) Per Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 27 Augusti , 2006 Jaja, hur mår dom idag då? En fest på Gullholmen kan ju vara jättetråkig, bråkig, stökig eller alldeles underbar! /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rillez 0 Postad 27 Augusti , 2006 morrn pojkar hur mås det idag blev kräftorna slut räckte pilznern o dom andra tillbehören.ni kom väl ihåg att ta med medikamenter för ev skallebank för man kan få det av kräftor enl mala.lite synd var det att jag inte kunde lägga in dom sista bilderna ni skickade mig tror att dom var i fel format.hoppas dom lägger in en raport på allmän tillståndet när dom vaknat.det hördes som om dom hadde en riktig helkväll i allafall mvh RILLEZZZZZZZZZZZZZZZZ O ÄLGHUNN Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 27 Augusti , 2006 Hej Tommy, Vilken hamn besökte du då? Din båt sticker 1.29 och min 1.35, inte så stor skillnad. Dominanten har dom testat i farter på 6 knop rakt mot grund utan synliga skador på bottenkonstruktionen. Jag känner mig trygg med min båt, visst finns det konstruktioner som inte borde finnas på marknaden. De ser fina och tåliga ut, men troligen är de för styva när de stöter emot något hårdare. Dominantbåtarna är ju byggda med en viss flex i botten, vilket jag har sett i vintras när den stod på bockarna, under den aktre bocken så buktade skrovet in, jag blev lite orolig men båtgrannen som hade haft en likadan sa att det ska vara så, är helt normalt. Då ringde jag till Gösta Edwardsson som ritade den. Han övertygade mig per telefon att det ska vara på det viset då båten saknar bottenstockar och är helt platt i skrovbotten så måste det finnas en viss flex för att ta upp krafterna vid bottenkänning. http://www.schildt.nu/dominant95/keel_in_media_bfa11_81.htm /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 27 Augusti , 2006 Hej Wille Nu är det så att jag har två båtar. En storfridra som sticker 1.3 m. Den har jag tyvärr inte orkat få klar för sjösättning i år och den ligger fortfarande inne i båthallen i Sandbogen, Kungshamn. Sen har jag en liten spririggad bohusjulle, sk Hållöjulle, som mest annvänds av mina barn när dom är hemma på semester. Då jag inte haft den stora båten, har jag varit ute en hel del med hållöjullen och seglat och dörjt makrill i närområdet. Gårdagens tripp kan nog betraktas som årets långsegling åtminstone på egen köl. Stefan (Smoegen) bjöd mig på en tripp till Väderöarna tidigare i sommras. Jag och min fru seglade till Klåvskär, en ö som ligger strax öster om Soteskär mellan Smögen och Hunnebostrand. Ön har varit en fyrplats men det var nog en tuff tillvaro. Hamnen, om man nu kan kalla det hamn, är så liten och inloppet är så trångt, att jag ett tag tvivlade på om jag skulle komma in därmed hållöjullen, i det rådande lågvattnet. Om jag får tid kanske jag skapar en tråd och visar lite bilder från Klåvskär. För den som skulle vilja besöka ön rekomenderar jag att man ankrar strax norr om ön och ror in i hamnen med en dinge. Ön är fågelskyddsområde och det råder landstigningsförbud tom 31/7. För att återgå tii kräftskivan på Gullholmen. Nån Räka dök väl aldrig upp? Undrar om han dyker upp mer på MG? tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 136 Postad 27 Augusti , 2006 Det verkar ha varit kanoners på er skiva på Gullholmen... synd att man inte kunde närvara. Var upptagen av egen kräftskiva, vilken iofs var j*igt rolig den oxå , vart hemma kl 03:30 i morse, så kropp & knopp är rätt sega idag Så Räkan behagade inte dyka upp...? Var väl kanske inte någon större överraskning... Titt på ytterligare en Ancas Queen 24 idag... med V8. Jag har snöat in påp den båten... blir nog en så´ n... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rillez 0 Postad 27 Augusti , 2006 här kommer en bild till på en av dom eminenta deltagarna på kräftskivan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rillez 0 Postad 27 Augusti , 2006 oxå en bild från det dukade kräftfatet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser