crille300 0 Postad 25 Augusti , 2006 hejsan. de e nämligen så att jag funderar på att köpa båt. och har kikat runt lite och kommit fram till att en marieholm catalina 22 inte vore så dumt. verkar få mycket båt för pengarna. tänkte då höra med er som har ägt eller äger en marieholm. hur upplever ni båten? hur går den i sjön? nåt speciellt man bör tänka på innan köp? för och nackdelar med båten? och lite allmänt vad ni tycker om den... nån som kanske vet hur mycket bensin den vill ha? vad bör man betala för en sådan?? tacksam för svar =) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crille300 0 Postad 28 Augusti , 2006 31 visningar och inget svar.. ingen som äger en marieholm här kanske?? eller finns det inget att säga om dom? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
strole 0 Postad 28 Augusti , 2006 Jo då. Korta drag . Fördelarna ! Rätt stor båt som man kan åka och hämta hem med en vanlig bil ( Volvo 740? ) Den dan den ska köpas och säljas. Upptagningen sker för min del med Volvo 745an och sjösättningen lika så. Kvalitet svensk byggd båt på marieholms bruk Pålitlig B20 Inget som runerar den händige vid händelse av nått fel. Nästan 50% Billigare än en Ockelbo DC 21 men ändå större M22 = 22 fot för Catalinan. Kan drivas fram med hjälp av en Evenrude 4 och få en bränsleförbrukning lika som en Albin 21. Det gör jag när jag fiskar då B20 knallar på lite för fort tycker jag. Hinner inte mera nu alltid nått MVH / Stråle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peos 0 Postad 28 Augusti , 2006 En härlig båt, går fin i sjön, generösa utrymmen i ruffen, även en häng koj oxå...sover lätt 2 barn o två vuxna, finns ett fåtal tillverkade med VP 170motor B30 , jag har en av dessa, då går den lite lättare i vattnet då den är lite trög att sätta i plan, Med denna motor marchar vi ca 24knop o då drar den cirka 1,5l/dist. Men går fint att hålla i plan ner mot 13-15 knop med trimplans hjälp. Min är till salu för övrigt. Peo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crille300 0 Postad 29 Augusti , 2006 ok. tack för svar. är väldigt intresserad av en sådan båt. finns inte så mycket annat för det priset som dom ligger i heller. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser