Gå till innehåll
onsdag 13 november 2024
Myggbetet

Mera Resurser till KBV

Rekommendera Poster

Har inte sett speciellt mycket av kustbevakningen i sommar.

Vore det inte bra att de skulle få mera resurser och kunna kontrollera ett och annat lite bättre på sjön?

Slippa alla dårår utan lanternor och fylkajor som är ute och vinglar?

Jag tycker det finns för lite av KBV, vad tycker ni?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Var det dig Orwell tänkte på när han skrev 1984? Kontrollsamhället...skulle du må bättre om vi har en polis på varje ö och udde i skärgården och du får blåsa 38 gånger för att ta dig till målet, kontra att hela tiden titta på knopmätaren så du inte kör för fort?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tänkte bara förklara hur jag menade med mitt senaste inlägg..

Tanken var, finns det inget mellanting mellan att s ekustbevakningen en gång per år eller att behöva se de på varenda udde, lagom är väl bäst?

//Jimmy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!!!

Mer resurser till KBV samt sjöpolis och sjöräddning hade klart varit d bästa... Men den ständiga pengaivern har slagit till igen då man med en stor trut kan driva egenom en regel (Körkort, 7m gräns, etc) och tro att d löser sig med d... Och sedan ta bort alla Sjöpoliser och kbv, dom kosstar ju bara pengar d finns ju en regel och den följs ju av alla (I Sossarnans värld iaf)9.gif\.. Sedan sjöfylla Njae skitsamma sätt en gräns på 0,000 promille så vad den saken klar ännu en regel... Men alla dom som skiter i regler och lagar och ordning då??? Va finns dom?? Nä d har jag alldrig hört.. Alla följer väll reglerna???

Dessa så kallade ledare bara gissar dom har egentligen ingen aning om vad dom ger sig in på att sitta och besluta om något utan att vara väl införståd i ämnet tycker jag är helt förkasstligt.. Ett Exempel på total okunnighet är ju tex Messing senaste Idiotförslag med 7m gränsen... Trodde detta var ett skämt men icke... Först reggplåt sedan skatt sedan sjömilsskatt höjd skatt på Bränsle detta kan pågå länge... Men jag tycker iaf att en infrastruktur minister kunde kläcka ur sig något bättre än Nuvarande förslag.. Detta Gör ju inget annat än att reta upp båtägare och arga väljare är laa d sista sossarna behöver då dom liger pyrt till redan nu så här på slutspurtten..

!!!MVH REXCO!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är rätt sjukt alltihopa me skatt och förarbevis o så vidare. Gränsen på 7 meter, det går ju fortfarande att helt utan förarbevis osv köra en båt som är 6,90 i 70 knop..

Gränsen ska vara fartrelaterad.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Här i Vänern har Polisbåten blivit bortrationaliserad då den kostade för mycket i förhållande till arbetsinsatsen. (undrar om det var av samma orsak civilisterna på polisstationerna drogs in och som fått till följd att dagens poliser mest skriver rapporter9.gif\)

Åter till ämnet...

KBV finns men ses till mera sällan än havsörnen. En ökning av bägge bestånden skulle vara trevligt då de gör en hel del nytta både havsörnen och KBV 21.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...