larast 0 Postad 24 Augusti , 2006 Hej ! Jag har en Selco 13 select DL, den behöver ett nytt kapell. Vet någon om det finns kapellmakare som har mallar till den, så man slipper att transportera båten långa sträckor? Det kanske finns någon som kan sy upp ett kapell till mig? Jag har inte kvar det gamla. Lasse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hk1971j 2 Postad 24 Augusti , 2006 Är själv på jakt efter nytt kapell. Dock så vill kapelmakare gärna malla upp på plats vid båten då det kan skilja sig mellan samma typ av båt. Hade dock tur när jag hittade kapell till min gamla båt. En kapellmakare hade fåt återbud på det, och jag fick köpa det med returrätt om det inte passade (Skilsö 23) Men jag hade tur, och det gick bra. Så om du kollar med kapellmakare så kommer dom propsa på att få åka till båten. Dessutom verkar dom ha rätt mycket att göra. Pratade med en firma i Marstrand. - Vi kan hjälpa Dig till nästa höst Du menar nu i höst eller svarade jag - Nej, hösten 2007 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Oliven 0 Postad 28 Augusti , 2006 Hej, Jag har för mig att det finns en kapellmakare i Norrköping som skall ha massor med mallar till olika båtar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser