Gå till innehåll
fredag 07 mars 2025
vetten

Hej! Sökte efter båtmodell, och hittade den

Rekommendera Poster

Hej! Som ni vet sökte jag för ett par dar sen efter vilken båt jag hade. Tack för alla tipsen jag fick. Många trodde Jofa, men det visade sig vara en annan i familjen. En ryds 57 ht. Med vissa till val som ej fans i standard verkar det som. Jag fick kontakt med en som jobbar på Ryds, Han skall kolla fakta om just denna båt, för de har visst register på allt verkar det som. Mycket trevligt bemötande, Och försökte inte ens sälja en ny båt till en som många återförsäljare försökte, kundvänliga ?.

post-21603-1394234768,9496_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Undrar just om det kan vara så att Ryds köpte el tog över formarna till Winth 550/555när Jofa packade ihop och slutade tillverka båtar?

Den där Ryds 57 HT är ju så lik Winth i skrovet. Ryds och Jofa hade nåt ihop ett tag, kolla här:

http://www.rydsbatar.se/magazine_2002/sid09.asp

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är säkert inte helt omöjligt. Hoppas killen på ryds båtar hör av sig i morgon så kan jag fråga om det är så. Det verkar som det är ovanligt med skjut dörr in i hytten att min är ljus grön på överdelen, ej omålad .

Vätten

post-21603-1394234769,1238_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hhhmmm...

Svärfarsan har en Jofa Winth 555, och denna båten är ruggigt lik den modellen... jag sätter min snusdosor på Jofa Winth 555.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej ! Jag tar gärna General portion. Båten är faktiskt en Ryds.

Mvh Vätten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kl 18:00 i dag fick båten lägga till vid sin nya brygga efter strulet med motorn, se tidigare inlägg start problem suzuki 65 hk . Gick som en klocka, toppar ca:25 knop, tycker jag är hyfsat för en så liten motor på så pass stor båt, har inte provat att trima motorn under färd, men jag är nöjd. Skall ta en lång tur i morgon om vädret till låter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...