murre72 0 Postad 24 Augusti , 2006 Gör ett sista försök att hitta nån kunskap på detta forum undrar om någon vet storleken på förgasarna på 79 års johnson? de ja vill veta vilken skillnad de är på dom , 25 hästarn som är ca 35mm enligt mätning och men vad har 35 hästarn? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 234 Postad 24 Augusti , 2006 Har du pratat med Marinshopen...? http://www.marinshopen.se Tror att det är få som sitter inne med de exakta måtten på snart 30 år gamla förgasare på två olika motormodeller, bara sådär i huvudet. Kolla med en återförsäljare, de har sprängskisser. Därför har du inte fått svar tidigare på din fråga. En fråga, du uttrycker dig lite... hrm... ja... Mäter man kunskap i ett internetforum med hur många besökare som kan ett förgasarmått på en motor från 1979? Har jag missat något? Vilket mått är det som är 35 mm på förgasaren förresten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
waxholm4 0 Postad 24 Augusti , 2006 Hade för några år sedan en båt med 25hp johnson från 1986. Den gick max i 25knop. Köpte sedan en skuren johnson 35hp från 1976 som jag tänkte göra i ordning. När jag plockat isär 35:an kom jag på tanken att prova förgasaren på 25:an då dessa såg lika ut förutom choken. Farten blev till min förvåning exakt densamma - mätt med gps. Trodde nog att det skulle bli någon skillnad, men icke. Strypningen sitter nån annan stans typ avgaspipan eller något. mvh Waxholm4 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
murre72 0 Postad 25 Augusti , 2006 35mm är ju givetvis hålet i den Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
murre72 0 Postad 25 Augusti , 2006 Intressant info, frågan är varför du inte fick fart på den insuget verkar ju kunna passa ända upp till en 40 mm förgasare och hur stor den gamle 76ans var får vi bara gissa men en tanke slog mig provade du byta emellan propellern? den avgör ju farten inte styrkan för skyfflar ju viss mängd vatten/varv och bör logiskt sett bytas till en större vid mera hk! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser