Gå till innehåll
torsdag 14 november 2024
Yadis

Total nybörjare

Rekommendera Poster

Hej,

När du säger fiska från vad menar du för typ av fiske?

Om du skall trolla så tänk på ett en 2-takt med förgasare inte är så lämplig för det. Men du kan förstås hänga på en mindre extramotor 4-taktare och använda när du skall till att trolla om du vill.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej inte trolla. Mer typ att 2-3 personer ska kunna stanna i nån vik och fiska av vassen efter några gäddor:)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag blir förvirrad angående när nya skrovet, fast rostfri bensintank, osv kom på ryds camping. På ryds.se så har dom slagit ihop 1975-76 och den broschyren så är det inte fast besintank, men skrovet klarar 65 hk, men båten verkar ännu inte godkänd av sjöfartsverket(osänkbar). 1977s broschyr har dock fast tank, godkänd av sjöfartsverket, osv. Nån som kan klargöra lite? Är 1976 det magiska året(eller t.o.m 1975?) eller är det först 1977?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag var nära att köpa en stor båt i våras men funderade ett tag och kom fram till att vänta och köpa brorsans gamla Buster RS och ha den under årets båtsäsong .Det har var mycket effektivt och lärorikt (men bökigt och jobbigt att tälta osv...)

Jag har sjövana sedan innan men ingenting skyddar mot galningar på sjön som INTE har det.

Mycket kan hända på sjön. Mitt råd, köp en mindre båt och lär dig hantera sjön. Det är mycket lättare att lära sig i en mindre båt.

Lycka till!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...