Gå till innehåll
torsdag 26 december 2024
Nyborjare

Vad är det för instrument, bild

Rekommendera Poster

Som sagt är man nybörjare måste man få ställa alla frågor, jag vet faktiskt inte vad det är för instrument som sitter till höger ovanför strömbrytarna

post-20954-1394234768,4054_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Aha,  äntligen en båt med väckarklocka.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej inget som ens påminner om mitt ! inga beteckningar inga enheter bara linjer som utgår från mitten och spretar åt alla håll, ser inte att den visar nåt eller förändrar sig under gång liknar lite ett instrument man ser tex när man flyger plan i microsoft flygsimulator, ett instumen som visar planets och vingarnas läge i förhållande till horisonten, nu flyger jag ju lite ibland med båten men ... ......ett flyginstrument hm :::

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är det de svarta som är Yamaha instrument och de vita som är ursprungligen Mercury instrument? Eller tvärs om?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har du trimplan på båten? Kan det vara någon form av visning av trimplanens läge?? Har du ingen bättre bild?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag skall fixa en bättre bild idag, om det är vita som är yamaha vet jag inte, vita är loggmätaren o bränslemätaren, svarta är varvräknaren trim/tiltmätaren samt den som jag inte vet vad det är, men skyddsplasten satt kvar så jag fick känslan av att den var ny för yamahamotorn, o jag tror nog att de vita hör till Mercuryn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

När jag tittar på det, och utefter din beskrivning låter det som powertiltmätaren...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur motorn är ställd i vattnet, du kan ju ställa motorn uppåt eller neråt beroende på hur sjön är... Så att båten går bekvämare i vattnet...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

men det har jag ju en annan mätare till, en där det är ritat en båt med utombordare bakom denna motor är där markeringar som visar hur mycket ut eller in jag tiltar motorn, den jag undrar över har ingen visare, inget händer där

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, det kan det vara... med tanke på solfjäderspridningen i instrumentet...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har du kollat baksidan om den? går där in några kablar i den överhuvudtaget? så det inte bara sitter där och inte har någon uppgift att fylla smiley-innocent.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En sak fattar jag inte med det instrumentet: var är visararmen (om det finns en)? Går inte att se på bilden i alla fall.

Står ev visare i mitten eller vilar den  horisontellt åt höger el vänster?

Roderindikator är det jag närmast tänker på när jag ser mätaren.

fast var rodersymbolen finns vetå tusan och så sitter instrumentet uppoch ner i så fall.

Roderindikator är väl ganska ovanligt på båtar med utombordare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

14.gif\ ...jeg må jo nesten sende snart en slik klokke til deg.

vennlig hilsen

Jørg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

...nå har du overbevist meg absolut.

En slik klokke jeg også bare har !! 26.gif\

Jeg skal se om jeg kan ordne noe, og for deg med.

20.gif\

Jørg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

poa_40 ar nog narmast. Min gissning ar att du har en tackplatta over ett fardigt hal. Kan senare anvandas till timraknare, etc, etc.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Naturligtvis det är ju en täckplatta, fy vad dum jag var borde ju kollat bättre och framförallt om där var anslutningar bakom!

Vad kan man sätta för roligt där ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Det kan du väl inte ha missat, Ät och sov klockan ska sitta i det hålet.

post-15930-1394234770,1713_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

De vita med Utternloggan i och coola röda Bmw-belysningen, är originalintrumenten till Mercury (uttern levereras ju original med Mercury numer). De andra är Yamaha.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Förresten...orsaken till att du har den täckplattan där är ju att original så sitter ju startnyckeln där till Mercury-motorerna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...