Gå till innehåll
fredag 15 november 2024
Gäst rakan

1 miljon pengar

Rekommendera Poster

Hej

Diesel är klart bättre än bensin på denna typ av båt. Utväxlingen brukar ju göra så att dieseln går lika bra som en bensinare.

//Mac

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst rakan

Hej!

Går inte båten fortare om den har bensin?

Mvh Räkan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

du får ursäkta mig Räkan att jag avbryter tråden, vill bara svara bl.a Jimmy_Lars angående tråden Dags för båtägare.... OK jag startade tråden och använde mig av en del fejkade fakta och argument. Orsaken till detta är att jag hört precis samma saker från många gräsrötter som inte är båtägare. Lovade att testa detta på ett båtforum för att se hur båtägare reagerar på sådana påståenden. tråden spårade ur totalt med en massa personliga påhopp, inte från mig utan mer en pajkastning mellan mer seriösa medlemmar. när jag upptäckte att diskussionen i tråden handlade om helt annat är det jag frågade efter ändrade jag den till tomtevarianten. vad man kan lära av det är att efter ca 10 inlägg är det få som läser vad som står ovanför de senaste inläggen och för att få igång en rejäl debatt krävs att någon är provocerande, över 2000 visningar på ett par dar. det fanns inget av värde i tråden för kommande generationer så jag, inte MG, tog bort den.

ber om ursäkt om någon tog illa upp

det var inte jag som utsåg tomtefar. någon annan lustigkurre hakade på.

citat från en annan tråd där orven skriver

Gällande en annan tråd.

Tomten är gammal och orkar inte gå ut med alla klapparna till barnen så nu blir dom utan och förhoppningsvis så hoppas jag att vederbörande som ställde till det har empati för dom små och övertar rollen som tomte.

Renen Rudolf dog nämligen av skratt.

Jag får väl som trådskapare ta på mig den kombinerade titeln tomtetrollet. Någon som har en ren att sälja?

jag vill också passa på att be Räkan om ursäkt om mitt inhopp i tråden gjorde den mindre seriös. ville i all välmening sätta lite fart på debatten. som någon annan säger

over n out

10.gif\smiley-innocent.gif\ melwin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja internet är fantastiskt 8.gif\

Köp nån ballare pråm istället för en dieselhink. Nåt med mer pulver!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst rakan

Hej!

Jag tycker bara att du har varit trevlig mellan. dom som är dumma har varit tysta ett tag så dom kanske har gett upp.

Jag skall tänka på dig i mitt testamente mellan.

Mvh Räkan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej igen pöjkar.

Kom hem nu och kollade vad som har hänt och det , går som tåget utan räls smiley-cool.gif\.

Dyslexi smiley-innocent.gif\.

Fasen att dom inte kan ha lite mer kuliga bilder (små ikonsnubbar) på forumet.

Om vi tar det här med dyslexi så är detta en omöjlighet för räkans del, om han inte har en ständig sekreterare vippandes i knät.

Har ni kommit underfund med vem han är ?

Ska vi starta en tävling och priset blir en 3 milles båt som räkan betalar till den som gissar rätt.

Vad jag har att gå på, är att räkan har satt sin signatur på vissa inlägg och framförallt svar.

Jag skriver ..... ..... ...... & ...... är räkan.

Han har i alla fall kul smiley-tongue-out.gif\ och håller tråden på gång och han börjar bli trängd också och kämpar på ända in till mållinjen får vi hoppas 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst rakan

Hej!

Hej orven du får tro att jag är vem du tror men det finns andra här som vet att jag är jag.

bara så du vet att man kan såra folk också.

MVH Räkan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

26.gif\

Du är snart inringad.

Kanske det blir lite mer kamratligt efter det 2.gif\.

Ska inget säg för jag får se om det finns någon annan som kan gå lite varligare fram än jag.

Utifall jag skulle ha helt fel13.gif\.

Du är faktiskt ganska bra men lite oslipad. hehe

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Korken

Du är bara för tragisk Sherlock! Över 350 inlägg på knappa tre månader... och de flesta lyser av avundsjuka på andras båtar och liv! Ja, sen var det väl ett litet försök till skryt i denna tråden också, om klenoden i garaget! Och du, vad vet du om dyslexi? Inte ett enda något skulle jag vilja påstå.

Det snackas i en annan tråd om återuppstånda medlemmar, undrar just vem du var innan?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Aj aj aj.

Varför inte vara så fredlig som räkan 26.gif\

Lugn och sansad kamrat.

Inga påhopp och inga trätor.

Bara lungt och sakligt smiley-cool.gif\.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

smiley-cool.gif\

Oj Oj ... vilken tråd!

Och jag som trodde tomten var död smiley-cry.gif\

Men kör hårt Räkan, snart har du hoppat upp ytterligare ett pinnhål på gradbeteckningsskalan här på MG!

Snart är den nog tillräckligt hög för att få framföra ditt mångmiljons-flytetyg ... hur många miljoner är sista budet på ... orkar inte läsa alla inläggen 26.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Admin kan ni inte lägga ut alla ip nummer i varje svar på dom som postat i tråden :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

BRA IDE!

Då skulle det bli grymt intressant läsning helt plötsligt! 2.gif\ 

Men Räkan kör nog med flera uppkopplingar/IP-nummer ... det har han råd med smiley-money-mouth.gif\ 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej nej för då tar det roliga slut.

Räkan ska köpa båt och sedan så ska vi dra iväg som jediriddare med sån där skärm över huvudet och som har inbyggd GPS och radar och går det åt skogen så köper räkan en ny skuta för trivseln skull och för att slantarna ska rulla.

Funderar på om jag skulle åka med dig räkan och köra hem vidundret.

Kan bli lite besvärligt att ta med sig en kock för jag gilla husmanskost och är kräsensmiley-tongue-out.gif\.

Gåslever å sånt hoppar vi över.

Bruna bönor å fläsk å sånt.

Har du tillgång till en bra kock?

Ska in och kolla mina oljeaktier nu och rätta V64an.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

West Siberian R -0.1 7.1 7.2 7.1 7.2 7.1 1257 8942 

Fasen dom gick ner ett öre.

Får vänta lite till.smiley-cool.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tycker jag med.

Det här börjar bli löjligt! ...ändå sitter man här och följer tråden :)

Det är mycket som inte stämmer här, men min gissning är att rakan och mellan sitter bredvid varandra i en sunkig gillestuga i norrbotten med en folköl i näven och garvar åt oss i stället för att ha ett liv. INGEN med de resurser räkan påstår sig ha, skulle babbla på det sättet i ett forum. Möjligtvis om han var nybliven lottomiljonär. Nu är han dessutom politiker, vilket gör saken ännu mindre trovärdig. (även om politiker kan ha gott om pengar, med de skulle aldrig visa det offentligt)

Jag tillhör INTE den typen som är avundsjuk! Är egen företagare och gratulerar folk som är duktiga och lyckas tjäna pengar.

Nä pojkar, jag och Orven (!) med flera är överrens, ni är troll!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej iBoat.

Har du kollat alla inläggen.

Har du hittat dom 2 ställen som han gjorde bort sig på ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sprack V64:an oxå ?

Attans otur!
Frugan kör hårt med triss ... så man kanske ska förhandsboka en sossecontainer (Storebro) så att man är garanterad leverans till våren smiley-cool.gif\ 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Wille

En tanke slog mig, ska man verkligen framföra en båt eller fartyg som ju ändå en Azimut 52 är när man har dyslexi?
 Man ska ju isåfall ha kustskepparexamen? Och klarar man av denna utbildning om man har dyslexi??

Nä, jag tror nog att Hr, Räka ska sikta in sig på något lite mindre flytetyg. Börja du med en liten Pioneer jolle eller något liknande tills du har växt upp. Jag skulle inte vilja möta dig i din såkallade monsterbåt.
Jag som flera tror du fejkar hela din existens här på forumet.

/Wille 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

HAHAha!! En till som sparar i olja (WSIB)

Hoppas på 7,20 i morgon och sedan upp.....upp >>>>>

Snart kan man köpa en större båt :)))

//Mac

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo ligger på plus för jag köpte när dom i princip var nere i 0.smiley-tongue-out.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jepp. Sprack i 1a och 4de. Så det blir 7 spänn tillbaks minus avgift.

Spelade för 12 spänn.

Har ni tänkt på detta pojkar.

Gick i går och grunnade på jobbet om man inte skulle ta och testa lången nu när dom engelska matcherna börjar.

Om man t.e.x. tar och spelar en match singel som ger 1,30 x 300 så blir det en vinst (i regel) på 90 spänn. Om man sedan hyvar in dessa på en som man tycker är säker så borde det bli 390 x 1,30. Sedan så tar man av halva vinsten och detta efter två gångers spel.

Puttar ner vinsten i en burk och tar bara i nödfall av kapitalet om man åker dit och sedan så kan det bli hemskesummor om man har flyt och har man flyt så köper man sig ett varv och bygger sin båt själv.

Vilket hobbyjobb..va

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du wille...

skärp dig nu! Det finns säkert många på detta forum som har dyslexi, menar du att dom är dumma i huvudet & inte klarar av att ta tex körkort eller skepparexamen!?

Jag har inte dyslexi eller särskilt gott om pengar. Om nu räkan har flera mille till övers så är det hans sak, om han har dyslexi så är det inget han har valt att leva med.

Vuxna människor förväntas veta bättre än att offentligt nedvärdera människor med handikapp!

Du nämner att han ska växa upp, tänk över det själv!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja det var lite i lägsta laget det där.

Vad har du för argument för att någon med dyslexi inte skulle kunna framför en 52 fotare lika bra som du?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst rakan

Hej!

Tack Linde!

Mvh Räkan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...