FredrikN 0 Postad 22 Augusti , 2006 Vilka firmor fraktar 35 fots segelbåtar från Italien till Sverige, och vad kan det kosta? är det smartare att ordna nåt sjövägen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ollesjohan 0 Postad 24 Augusti , 2006 Kolla med lite rederier, vet inga priser men i min ungdomårs (början på 90-talet, jag är inte så gammal än, även om det känns så ibland) på en torrlastare runt om i europa tog vi med en del båtar om vi hade plats, både ner mot och till medelhavet och upp den vägen. Leveransseglare tar 35-50 euro om dagen omkostnader så det kan bli ordentligt dyrt. Lastbilar har jag ingen susning om. Mvh Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 24 Augusti , 2006 Kikade lite i ODYSSÈ SXK´ s medelhavsseglares tidning. www.sxk.se e-mail kansliet@sxk.se Dessvärre kommer man inte in på Medelhavseglarnas hemsida om man inte är medlem Torgersson, Henån är ett företag som under många annoserat om båttransporter till och från Medelhavet. 0304-313 30, mobil 070-750 67 10 Aqua Marin www.aquasverige.com tel 031-91 99 05 0705-34 14 80 Klas Valfridsson hade en annons i ett ex 2003 Bengt Björlin skriver i en artikel i ett nr 2000 ang transporter. Förutom Torgerssons nämnar han två tyska bolag Ford Transport Services tel 0049 4381 1224 Sleepy Yachttransport tel. 0049 431 243 639 Drömresan kanske har information www.dromresan.com Det finns ju en del av MG´ s medlemmar som har långseglar och kanske har lite mer adekvat information och kan hänga på tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FredrikN 0 Postad 24 Augusti , 2006 OK. Vad tror du man kan räkna med i dagar, att segla hem en 35 fotare, från Toscana, Italien? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FredrikN 0 Postad 24 Augusti , 2006 Tack för hjälpen. Drömresan verkar innehålla en hel del nyttigheter. Ska kolla där. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FredrikN 0 Postad 24 Augusti , 2006 Finns nån seglare här som skulle vara intresserad av att segla upp båten, och vad skulle vara rimligt för besväret/nöjet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser