MarTeeN 0 Postad 21 Augusti , 2006 Hej alla glada båt älskare! nu är det så att jag funderar på att skafa mig min egna första båt. har seglat mesta delen av mina båt dagar med en (Maxi 77) Har även snurrat runt med en (Cresent 460) och nu vill ja ha en egen motor båt! då är fråga vad ska man ha har tittar runt på *Sea ray 21 fot upp till 24 fot *Regal 200 xl Något man borde tänka på just med dom båtarna? den typ av båt i pris klass från 100.000kr - 200.000kr Så va ska man tänka på när man ska köpa båt. *vad ska man kläma och känna på *var ska man titta efter skader och sånt * ja almäna tips Vore jätte glad om man kan få lite hjälp! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MarTeeN 0 Postad 21 Augusti , 2006 Är det ingen som har köpt en båt här och vet vad man bör titta på?? all hjälp är jag taxamför Mvh Martin ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
V8dc 0 Postad 21 Augusti , 2006 Allmänna skicket indikerar ju hur den skötts om. Akterspegel och motorbalkar kan vara fuktiga, så det bör kollas. Det är erfarenheter jag har dragit i allmänhet. /V8dc, som bytt det mesta inklusive akterspegel.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 21 Augusti , 2006 Å fy fan... egna första båt för 100.000-200.000 kr. Min egna första båt kostade 30 spänn och läckte som ett såll, men jag sålde den för 200 kr. Så va ska man tänka på när man ska köpa båt. Kolla så den inte läcker. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 528 Postad 21 Augusti , 2006 Ska du lägga så mycket pengar på en båt kanske det kan vara läge att anlita en båtbesiktningsman? Kolla på Marina länkar här bredvid eller på: http://www.batbesiktningsmannen.org/ Kan vara väl spenderade pengar när du klämt och känt och hittat något du gillar. Kom dock ihåg att han kan säga att din ögonsten är ett vrak!!! Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ulfa 2 Postad 21 Augusti , 2006 Instämmer, i den prisklassen bör du anlita en besiktningsman. Men börja med att kolla allmänskicket, varför inte lära dig lite via denna DVD Besiktning av båten Kostar under 200kr, jag beställde hem i brevlådan och lärde mig en hel del. http://www.praktisktbatagande.se/?tabid=303 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser