Gå till innehåll
söndag 09 februari 2025
Mercruiser

Regnvatteninträngning luftintag Bayliner

Rekommendera Poster

Hej,

Jag har en Bayliner 2355 och har problem med regnvatteninträngning som jag tror sker via luftintagen till motorn. Är det någon annan som haft samma problem och hur har ni i så fall löst det?

/Per

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har en likandan båt som du. Är det verkligen därifrån tror du? Samlas vattnet under motorn?

Förra säsongen fick jag in vatten i motorrummet men det berodde på en dåligt tätat skruv på ett av trimplanen (mitt eget fel). Efter att det var fixat kom det inte in mer vatten. Annars kan det också komma från slanggenomföringen till trimplanen, med då bara under gång.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har hört om detta problem förr, har läst om andra som satt nåt finmaskigt typ myggnät innanför gallren till vetilerna och det skall ha minskat läckagen. har själv en 2455 men jag har inte märkt några problem med ventilerna däremot läckte min i nitarna som håller ihop skrov och överbyggnad. Tätade listen som sitter i nitarna därefter har jag inte märkt något. VEt inte hur det är på din, min är en 88:a så det kanske inte alls ser likadant ut.

/Mikael

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vanligt problem på de flesta amerikanare.

Så här har jag löst det hela.

Inte en droppe efteråt.

/Persk

post-6674-1394234761,1568_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för tipsen. Jag har kollat vattnet och det är sötvatten ej saltvatten. Lyfte båten för några veckor sedan då jag trodde att det kom in vatten genom någon genomföring. Har för mig att förre ägaren nämnde något om att regnvatten sökte sig ner genom luftintagen. Ska även kolla listen mellan skrov och överbyggnad och ev täta där också.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...