kanshepeter 0 Postad 20 Augusti , 2006 Detta känns jä...igt tråkigt, i dag när jag kom ner till båten, så hade någon landkrabba kört in i sidan på min båt, med kraftig buckla och färg borta som följd. Självklart kan en olycka hända alla, och då tycker jag man kan säga till. Om personen nu blev rädd för att han/hon var full?? vilket gud förbjude. så kan man väl kräla fram lite senare och sätta en lapp eller något. Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 20 Augusti , 2006 Håller med dig, för det finns ju försäkring som täcker olyckor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rivaldoo 0 Postad 20 Augusti , 2006 Man blir förbannad! Supervanligt på land också, mer än en gång man har fått bildörrar i sidan. Bara att hoppas att man tar någon på bar gärning nån dag... Fast det är nog säkrast att man inte gör det Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pelmo 0 Postad 20 Augusti , 2006 Vilket elände. Det har hänt två gånger med min exotic, före mint tid, båda anonyma smitare. Bucklorna är inte lätta att få ut säger en tidigare ägare. Plåten är stark och risken att sabba något annat ifall man går på med domkraft är uppenbar. Den ena fick spacklas igen, den andra är lite och får väl spacklas när jag målar om. Hälsn Peter M (pelmo) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kanshepeter 0 Postad 20 Augusti , 2006 ja det är juh lite knökigt, när man har skrov i aluminium, men vi får se vad försäkringsbolaget säger i morgon. som sagt annars blir det spackel å färg i höst Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kanshepeter 0 Postad 7 September , 2006 fick just klart med försäkringsbolaget, dom var ute och besiktigade förra veckan, det blev en dyr buckla. peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
5756 1 Postad 8 September , 2006 Jag råkade ut för att min båtgranne rammade min båt då och då när han skulle lägga till.Repor bucklor, krossade lanternor mm.mm En enda gång erkände han att han råkade köra på min båt.och det var efter tre krossade lantern glas...Året efter så blev han utesluten ur båtföreningen och efter det så hade man inga påhälsningar på båten.Jag kan inte förstå att man försöker mörka det,det måste väl vara bätre om man råkar köra på en annans båt att skriva en lapp eller ringa ägaren å berätta läget. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser