zilver 0 Postad 20 Augusti , 2006 Hur gör jag för att laga lite skruvhål som finns på min båt lite här och där? Kan man använda glasfiberspackel? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 20 Augusti , 2006 Ja det kan du. Eller också slipar du ner hålen V-formade (beror på hur stora dom är) och bygger upp med glasfiber och polyester. I bägge fallen så fasar du. Slipa sedan och fyll det sista med gelcout och då gör du lämpligast så att du tar någon droppe med gelcout och sedan packteip (genomskinlig) och moderera droppen med gelcout så att den inte rinner och blir oformlig. Teipen håller gelcouten på plats så att det inte blir rinningar och droppar. Tänk på tyngdlagen och börja med teipen nerifrån och jobba uppåt. Bra att ha för efterarbete är en sandvikenskrapa med nytt blad och sickla av det som inte ska vara där. Om det inte blir bra första gången så upprepa gelcouten och teipen. För mycket gelcout åt gången skapar bara mer efterarbete. Sedan kan du gradvis polera och fixa till det hela med fint sandpapper för att avsluta med någon form av rubbing. Lycka till . Metoden är också jättebra när det gäller att räta till plastsnäpp i skrovet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zilver 0 Postad 20 Augusti , 2006 Vart köper man gelcout?? Marin affärer eller finns det i färgbutiker också? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mmaarrccuuss 1 Postad 20 Augusti , 2006 Båttillbehörsaffärer har. Biltema har oxå. Jag såg att min lokala OK-mack oxå har! Hmm...Nä, jag tänker inte gissa..Men de va de affärer jag VET iallafall. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 20 Augusti , 2006 Sea sea båttillbehör har sådant. Björlanda Kile i GBG hade för några år sedan och då i flera färgnyanser. Kolla på sidan 22 i katalogen eller på nedan adress. www.seasea.nu Biltemas är bara vit och då kritvit så det förslår. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zilver 0 Postad 20 Augusti , 2006 Tackar för tipset på denna firma. Kommer lätt att inhandla en del där ifrån Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
erikeriksson 2 Postad 21 Augusti , 2006 Hej, använder själv marin-epoxy, finns på bla Clas Ohlson, är lätt att jobba med och helt vattentätt, är det på ett synligt ställe kan man måla över lite med topplack eller gelcoat/toppcoat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser