hk1971j 2 Postad 20 Augusti , 2006 Hej. Skall eventuellt titta på en Albin 82 MS. Tydligen var kapellet dåligt på den. Har någon här en uppfattning vad nytt kapell kan kosta till Albin 82 MS? Mvh: Hans Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nybyggarn 0 Postad 20 Augusti , 2006 Hej Hans, Jag har köpt ett nytt kapell till min Albin 82 MS för två år sen. Det kostade då 9000:- Men det blev fint! Mvh, Philip Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hk1971j 2 Postad 24 Augusti , 2006 Hej Phillip. Fick du kapellet mallat, eller hade dom färdig mall? Har kollat runt lite på priser och det varierar allt mellan 12-14.000:-. Var det här du köpte kapellet? Länk //Hans Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nybyggarn 0 Postad 24 Augusti , 2006 Hej Hans, Ja det var Marinateljen i Mälarparken. Berit heter chefen, trevlig kvinna. Hon mallade av, det gör hon alltid sa hon p.g.a. små skillnader i båtar. Min akterbåge har gångjärn t.ex. Det är inte standard på båten i fråga. Har du bestämt att du ska köpa båten nu? Hälsningar, Phil Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hk1971j 2 Postad 24 Augusti , 2006 Hej. Ja, jag och säljaren har kommit överens om ett pris (kan ta det senare) men tydligen skall en till kolla in båten imorgon. Så, vi får hoppas att det går i lås för mig.... By the way... Kolla in denna länk Albin 82 Kolla även in hans bränslefilter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MatsHansson 0 Postad 25 Augusti , 2006 Hej Hans Seaside i Åkersberga visar sina priser och har mallar redan klart. http://www.seaside.nu/Kapellbilder/kapell.htm PS. låt inte kapellet vara ett hinder att köpa en 82MS, se det som en prutmån. //Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hk1971j 2 Postad 25 Augusti , 2006 Jag kollade in detta. Lät nästan för billigt för en Albin 82 MS.... 8600:- för ett nytt kapell. Dom firmor jag ringt har gett mig priser på allt mellan 11000:- till 15.000:- Men, men... jag har prutat en del, får se nu om det går hem för båten vill jag ha... /Hans Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nybyggarn 0 Postad 25 Augusti , 2006 Hej Hans Jag har mailkontakt med Garry i Canada. Han som gjorde hemsidan du länkade till. Han är också Australier. Snacka om sammanträffande... Just nu är han ute och seglar i Desolation Sound. Sök på Google, intressant seglingsområde. Man borde gör ett båtbyte med honom nån sommar. Jag har frågat om bränslefilterna, han svarar nog när han kommer hem. Hoppas du får båten, sen kanske vi kan starta en Albin 82MS klubb här på MG. Mvh, Philip Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hk1971j 2 Postad 25 Augusti , 2006 Tyvärr.... Gubben som sålde båten hade haft den till försäljing i 2 månader....?! Jag gav ett bud som han antog, och trodde att saken var biff, men sedan sa han att en annan skulle titta på båten. Det kom ett oljud från propelleraxlen/propellern vid 12-1700 varv. Jag kollade upp detta dagen efter jag tittade på båten. Troligen fel på propellerblad, eller axel, eller backslag (buden var många från Penta varven jag kollade med) Därför tvekade jag lite innan vi snackade pris. Jag tror att han har fått bud under denna tid, och sedan kollat hur lågt, respektive högt bud han får.... F_N rent ut sagt..... (ursäkta mitt språk) Nåja, om någon hör om en Albin 82MS till salu, dra gärna ett meddelande till mig. Har kollat en del annonser, men jag ger inte 300 000:- för en snart 30 år gammal båt med en MD17 i. (inget fel på båten i sig, eller motor) men för dom pengarna skall det sitta en nyare maskin i båten. The Hunt Goes On..... /Hans Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nybyggarn 0 Postad 25 Augusti , 2006 Den här då: http://begmarknad.batnet.se/sok/annons.php?aid=48920&kid=&tid= eller: http://www.annonsborsen.se/search/view/object/146198/ en till: http://www.annonsborsen.se/search/view/object/147418/ The search goes on.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hk1971j 2 Postad 25 Augusti , 2006 Den ena båten, med Lombardini... Han begär 390.000:- för den? För mycket? Kanske inte om båten är kanon, men för min plånbok passar den inte. Kanske för Räkan Räkansson som har 1 mille att bränna på båt Men tack för tipsen Nybyggarn! Mvh: Hans Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser