Gå till innehåll
söndag 10 november 2024
Iglo

kylskåpsfel?

Rekommendera Poster

Har ett kompressor drivet kylskåp som inte blir kallt. fläkt och kompressor går. Men det blir bara litte kallt på ett av rören. ingen kyla i skåpet.Kylskåpet välte under en transport om det kan ha med det att göra? eller om gasen är slut. Det klukar om det ska det göra det? 

Hoppas det är någon som kan hjälpa mig.      

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det ingen som kan hjälpa mig med mitt kylskåp?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

vänd det uppochner en halv dag sen på rygg en halv sen upprätt i minst 48 timmar kan ha bildats luft i pumphuset vilket man kan avhjälpa genom detta. lycka till

krawa 00020069.gif\ 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

gör som förregående inlägg men lyckas inte det rulla då runt det med kompressorn igång så luftfickan flyttar sig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi bytte kylskåp hemma för en tid sedan. Då läste jag att om skåpet hade stått uppåner vid frakten så skulle man ha det rättvänt ett antal timmar innan man körde igång skåpet. Kompressorn kunde annars ta skada vilket skulle bero på att oljan till kompressorn kunde vara på fel ställe. Den måste hinna rinna till innsn start.

Vet inte om det gäller alla kompressorer men kan vara bra att kolla upp eller tänka på innan start.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det troliga är nog att gasen har läckt ut. Sugledningen till kompressorn(det tjockaste röret) ska helst vara fryskallt nästan ända till kompressorn. Metoden med att vända på kylskåpet gäller bara amoniakkyl.

De kylskåpen har ingen kompressor.Man ska absolut inte vända på kompressorkylskåp.

Om du kan fylla på gas beror på hur gammalt kylskåpet är,vilken sorts freon det är i kylen.

Men först måste läckan lagas.

Kör inte en kyl som har för lite gas i sig för det kan bli undertryck där läckan är och då kommer det in luft och fukt i systemet.

Lycka till.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

tanke miss! rulla runt utan att ha kompressorn igång.  Luftbubblor brukar ofta vara problem med gasolkylskåp som stått på och gått för varma så kylmedlet bubblat sig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...