havetsstorm 0 Postad 16 Augusti , 2006 Jaha.....nu undrar jag om nån vet nåt ställe i stockholm helst värmdö där man kan lägga en 25x6m båt för att bo på den, inte på pampas eller s-mälarstrand utan lite mer i vildmarken lixom så man bor lite mer naturnära. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kaptenkolja 2 Postad 16 Augusti , 2006 Naturnära förtöjning av ett sådant skepp blir nog populärt hos aktuell markägare kan jag tro. Bor själv på Värmdö, och känner inte till något lämpligt ställe, men testa med skutförenigen inne i sthlm. Har för mig att det inte är tillåtet med permanentboende ombord längs kajerna i sthlm pga problem med vatten o avlopp. Lycka till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 231 Postad 17 Augusti , 2006 Instämmer helt och fullt med Kapten Kolja. Tror det är Pampas eller någon kaj inne i Stockholm som gäller. Annars fär det väl bara till och ringa till Värmdö kommun, Haninge kommun, Nacka kommun, Tyresö kommun, Vaxholms kommun etc och fråga dem om de har sådan verksamhet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
havetsstorm 0 Postad 17 Augusti , 2006 Jo jag e rädd att de e precis som ni säger, bor just nu i hus och de funkar ju oxå men båt e ju båt va.....jag får nog drömma vidare ett tag till hehe...... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser