kanshepeter 0 Postad 16 Augusti , 2006 Tjena alla, ska uppge värde till försäkringsbolaget på min pärla. vad sätter man för värde ?? ca ?? någon som har ett hum om vad dom står i. som sagt, jag har en 74 i bra skick. nyrenoverade dieslar, nytt elsystem med automatsäkringar, nya durkar m.m m.m, det mesta är nytt. så har ni några förslag ?? Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pelmo 0 Postad 17 Augusti , 2006 Det här är ju en båt som borde göra 26-27 knop (det gör jag med mina original 2 x 150 hk V6 bensinare från 67. Men dina dieslar tynger givetvis en hel del. För två år sedan såldes en exo 28 med 1 st VP41 /290DP på Norrmälarstrand för 370. Jag provkörde och den gick uppåt 26 knop. Den var renoverad och hade tak men din verkar finare. Jag skulle nog ändå tycka nånstans runt 300. Men lyssna med Anders Jelving på Vi Båtägare, som också kan förse dig med en rysarbillig veteranbåtsförsäkring (över 30 år gammal båt) varvid han måste inspektera båten för värdering. Det är det värt. Hans far har för övrigt en rysarfin exo.Hälsn Peter Molin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jonke_66 3 Postad 17 Augusti , 2006 Tjena Peter, Har min försäkrad till 250 så om du har nyrenoverade motorer osv så bör du ju ligga högre. /Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kanshepeter 0 Postad 17 Augusti , 2006 ok.. tack gubbar, då ska jag ringa försäkringsbolaget i morgon. Det känns förövrigt som jag betalt alldeles för lite för min båt.. :-) oj vad ledsen jag blir.. peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser