makke_the_muss 27 Postad 16 Augusti , 2006 Hej jag har en segelbåt som det sitter en defekt Wire 7hk i som vevaxeln är paj i. Är det någon som har en sådan över (antingen axel eller hel motor) eller vet någon liknande motor som skulle passa för en överkommlig summa och lite ombyggnationer. Jag har tummen lite mitt i näven så jag kan inte fixa några allt för stora insattser. MVH Marcus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 184 Postad 16 Augusti , 2006 Med en Vire är det inga problem, en är väldigt lättmekad. Kika på den här hemsidan, http://gofree.indigo.ie/~vire7/ Där finns sprängskisser så att du kan ange vilken del du behöver när du sedan ringer till någon av de två återförsäljare och serviceställen som finns i Sverige, en i Sthlm och en på västkusten. Den på västkusten skickar även prylar på posten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
makke_the_muss 27 Postad 22 Augusti , 2006 Man tackar jag har glömmt att tacka för svaret det blir nog det allternativet dom verkar inte så svåra att handskas med. Ochså är det ju skönt att slippa mecka så mycket det är förmodligen svårare att flytta motorfästen o dylikt. MVH Marcus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Borremose 0 Postad 26 Augusti , 2006 Hej prova Masnedø Marinecenter www.mmc.dk dom kan hjälpa och du kan maila dom masnedoe@mms.dk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser