lusifer 0 Postad 16 Augusti , 2006 kan någon förklara hur man lägger in rutter i kortet, samt kan den inte visa vägen själv samma som en bil gps.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Patric78 0 Postad 16 Augusti , 2006 Jag är nog inte så insatt i gps världen , klarar mig bra med Garmin 12 och sjökortsprogram samt waypointprogram (Waypoint ) som laddar ner till gps. Hur du sätter till waypoint måste ju stå i manualen, om du inte har den finns den att laddas ner vid garmins hemsidor: http://www.garmin.com/support/userManual.jsp?market=2&subcategory=29&product=010-00350-00 Att en gps själv skulle hitta rätt rutt tror jag inte på och skulle nog aldrig använda det då man vet hur gps för bilar ibland gör heldumma beslut. Alla har säkert varit med om gps rösten som säger ...gör U-sväng.... Men finns denna teknik på sjön så rätta mig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 16 Augusti , 2006 Visa vägen själv? Vilken väg? Det finns inga vägar på sjön. Du får lägga in en rutt, och sen navigera efter den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 16 Augusti , 2006 Jag antar att Garmins moderna GPS-burkar borde kunna begripa när man passerat en waypoint och det är dags att växla över att visa kurs och distans till nästa. Borde stå i manualen? Tyvärr upptäckte jag att Det Levande Sjökortet inte är speciellt smart. Det finns rutter. Man kan aktivera en rutt, dvs linjerna blir synliga i kortet. Men det korkade programmet förstår inte att man börjar köra och vill veta kurs och distans till nästa brytpunkt. Man får själv stega fram mellan waypoints med funktionstangenterna. Nu spelar det ingen större roll för man kör efter strecket i alla fall. Men min gamla handhållna GPS förstod sig på funktionen att peka på nästa waypoint så jag trodde att... Någon som vet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser