Dannzza 0 Postad 15 Augusti , 2006 Hej hej allihopa finns det någon som kan hjälpa mig med min johnson 40hk 89a. Startar så fint när den är kall men när den har blivit varm är den svårstartad. Vad kan det vara har fått många olika svar om vad det kan va t.ex kondensatorn, tändspole, skurit sa någon men kan motorn gå så jäkla bra då som den gör innan ja stänger av den?? Har ett konstant tjutande ljud ifrån reglaget står att motorn är överhetted när det låter så men det kan den ju knappas vara när båtmotorn stått över natten o det låter likdant när man startar igen. Det är en lila kabel som ger ifrån sig ljudet. Någon som vet vad den är till för??? Sen undrar ja om det finns någon som har en sprängskiss eller om det är någon som vet vart man kan få tag i en... Väldigt tacksam för svar//Danne Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Andoh1 0 Postad 15 Augusti , 2006 Finns reparations handböcker på http://drev.jetshop.se/ Där lär väl finnas sprängskisser. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sigge_1 50 Postad 16 Augusti , 2006 Har du kollat var den andra ändan av den lila kabeln sitter? Personligen skulle jag inte köra en meter med ett larmande reglage. Vad jag vet så larmar den bara på grund av för lite olja i tanken ( om du har separat olja vilket jag förutsätter att du har) och för överhettning. Börja med att ta reda på varför den larmar. Hur gör du när du försöker starta den när den är varm? Alla äldre motorer har ju sina trix, min Johnsson 40 VRO fick man inte choka vid varmstart, gjorde man det kunde den vara hopplös att få igång igen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser