Gå till innehåll
måndag 07 oktober 2024
Dannzza

Svårstartad när den är varm!!

Rekommendera Poster

Hej hej allihopa finns det någon som kan hjälpa mig med min johnson 40hk 89a. Startar så fint när den är kall men när den har blivit varm är den svårstartad. Vad kan det vara har fått många olika svar om vad det kan va t.ex kondensatorn, tändspole, skurit sa någon men kan motorn gå så jäkla bra då som den gör innan ja stänger av den??

Har ett konstant tjutande ljud ifrån reglaget står att motorn är överhetted när det låter så men det kan den ju knappas vara när båtmotorn stått över natten o det låter likdant när man startar igen.

Det är en lila kabel som ger ifrån sig ljudet. Någon som vet vad den är till för??? Sen undrar ja om det finns någon som har en sprängskiss eller om det är någon som vet vart man kan få tag i en...

 

Väldigt tacksam för svar//Danne

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har du kollat var den andra ändan av den lila kabeln sitter?

Personligen skulle jag inte köra en meter med ett larmande reglage. Vad jag vet så larmar den bara på grund av för lite olja i tanken ( om du har separat olja vilket jag förutsätter att du har) och för överhettning.

 

Börja med att ta reda på varför den larmar.

Hur gör du när du försöker starta den när den är varm? Alla äldre motorer har ju sina trix, min Johnsson 40 VRO fick man inte choka vid varmstart, gjorde man det kunde den vara hopplös att få igång igen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...