Rivaldoo 0 Postad 15 Augusti , 2006 Hej båttokar! Funderar på att lämna in båten på Mr. Cap i höst när det är upptagningsdags. Nån som har några erfarenheter här? Är det nån bra idé tro? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sigge_1 50 Postad 15 Augusti , 2006 Om dom är lika bra på att polera och sköta om båtar som de är med bilar så kan det vara värt de stora pengar som det kostar. Har haft bilen inne på lackförsegling och allt annat man kan tänka sig och seriösare lack firma kan man inte tänka sig. De är riktigt rädda om sitt namn. Har de något erbjudande där du bor? Vad isåfall? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rivaldoo 0 Postad 15 Augusti , 2006 Njae...känner väl inte till några erbjudanden direkt. Säkert lika snordyrt som att fixa bilen. Men båten måste ju få lite kärlek när vintern kommer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 16 Augusti , 2006 Har inte gjort det själv, men tre av mina polare som kuskar runt med trailerbåtar i plast har gjort det. Dock inte på Mr Cap utan på en annan firma som använder Ditec, men den smörjan är nog i stort detsamma som Mr Cap använder. Dessa killar är väldigt nöjda med resultatet och deras båtar håller sig frächa länge på en behandling, trots förslitningar från både sött och salt vatten samt vägdamm! Idén anser jag således god! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yammi 0 Postad 19 Augusti , 2006 Skulle annars tipsa om att använda Lahegas lackförsegling tillsammans med en polermaskin och lite tid och svett Lahega använder många proffspolerare då de rekondar bilar och deras Brighguard A B passar perfekt till båten. Jag kör det själv på min båt och kan lova att resultatet blir lysande! Båten håller sig skinande hela sommaren och ingen smuts eller andra föroreningar från luften får fäste! Nu gör jag om det varje vår bara för att jag är så extremt pedantiskt, men det hade gott räckt att göra det vartannat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 19 Augusti , 2006 Vill man betala lite för att få det gjort lämnar man in båten. Sedan anser jag att det är i stort sett samma smörja (medel) som man kan köpa som de som firmorna använder. Och visst kan man lägga på smörjan själv, det torde väl vara självklart eftersom det är människor som jobbar på dessa firmor som utför arbetssuppgifterna! Fortfarande är min åsikt att det är värt de tusenlappar det handlar om för att få jobbet gjort! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hellyarp 0 Postad 21 Augusti , 2006 Håller med Yammi...Lahega tid å svett, det har jag gjort på min blir riktigt bra... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser