platen 0 Postad 14 Augusti , 2006 En SC1000 System Tachometer, Mercury P/N 79-859019 v:2 80. Hej tänkte höra om någon vet om detta instrumet passa till en mercury optimax 75 hk . Mvh Niklas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thorax 0 Postad 14 Augusti , 2006 Hej! Är det en nyare Optimax så är motorn märkt med en smartcraft badge! Kolla här vilka funktioner du kan få http://www.mercurymarine.com/smartcraft_made_easy //Thorax Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Steff008 4 Postad 15 Augusti , 2006 Hej på er, Jag skulle nog tro att det passar. Mercury har dock bytt anslutningar på motorn med jämna mellanrum, så det kan hända att du blir tvungen att byta datakabeln till rätt årsmodell för just den motorn. Exempelvis skaffade jag en ny Optimax 90 av fjolorsmådell denna vår. Till den passade inte datakabeln av årets modell utan en datakabel av fjolårsmodell måste införskaffas från importören. Jag är inte säker, men jag tror att Optimax 75-115 med 3-cyl. är en så pass ny konstruktion att även de första är Smart Craft kompatibla. Mvh, Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser