Petsson 0 Postad 14 Augusti , 2006 Hej! Av och till så tjuter varningstonen på våran båt, aldrig länge och aldrig ihållande. Men tänkte i alla fall gå igenom möjliga fel för att se om det var något man kunde ordna själv! Motorn är en Yamaha 80hp från (vad jag tror) tidigt 90-tal. Fick tipset om att rengöra luftfiltret från en som är lite mer insatt - skruvade upp där det borde sitta men såg att det var tomt. I detta fall är luftfiltret med andra ord bara ett plastgaller som möjligvis stoppas humlor att flyga rakt in i cylindrarna. Nån som vet hur detta egentligen skall vara? // Petsson Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 14 Augusti , 2006 Mer filter än så är det inte. Kolla oljenivå, oljefilter eller i fall motorn går varm. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
yama60 1 Postad 14 Augusti , 2006 På min 83:a sitter det bara en aluminiumkåpa framför insuget. Se bild, tagen ovnifrån. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Petsson 0 Postad 14 Augusti , 2006 Ok, då behöver jag inte leta efter tappade filter i alla fall då Kollade oljenivån (har gått på den niten en gång i början ) och tändstiften, sänkte tomgången som verkade lite hög på samma gång. Har däremot inte kollat oljefilter eller bränslefilter ännu. Tändstiften verkade lite söliga och funderade på om inte motorn var i det törstigaste laget på olja, men det kan man väl ändra på?! Mer saker att kolla up? // Petsson Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser